فونیکسریمکسبهتام

همکاری جیلی با اسمارت در تولید خودروی برقی

عصر خودرو- برند اسمارت که پیش‌از این به گروه دایلمر تعلق داشت، طی سرمایه‌گذاری ۷۸۰ میلیون دلاری در چین فعال خواهد بود. خودروهای جدید اسمارت، با پیشرانه‌ی تمام برقی تولید خواهند شد.

همکاری جیلی با اسمارت در تولید خودروی برقی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از زومیت، خودروسازی اسمارت در سال 1994 تأسیس شد. این شرکت با هدف تولید مدل‌های شهری کوچک و کم‌مصرف، فعالیت خود را در آلمان آغاز کرد. از همان ابتدا، گروه دایلمر صاحب 49 درصد سهام اسمارت بود و بعدها، به مالک اصلی تبدیل شد. در سال 2018، گروه خودروسازی جیلی چین توانست 9/69 درصد از سهام دایملر را خریداری کند و در ترکیب هیات مدیره قرار گیرد. حالا براساس توافق طرفین چینی و آلمانی، برند اسمارت نیز به‌صورت سهم 50- 50 میان جیلی و دایملر، با کارخانه‌ای جدید در چین، ادامه‌ی فعالیت خواهد داد.

    شهر نینگ‌دو نزدیک به شرق کشور چین، میزبان کارخانه اسمارت خواهد بود. خودروهای آینده‌ی این شرکت، تمام‌برقی هستند و هم‌زمان در چین و آلمان عرضه خواهند شد. بازتولید اسمارت از سال 2020 آغاز می‌شود. طراحی این خودروها برعهده‌ی مرسدس بنز خواهد بود و جیلی با همکاری ولوو، مهندسی فنی و تولید محصولات آینده‌ی اسمارت را انجام خواهد داد.

    احتمالا ظاهر خودروهای جدید اسمارت، تغییر خواهد کرد تا بنابر اظهارات مدیران پروژه، به کلاس B ارتقا یابد. امروزه فولکس‌واگن پولو، پژو 208 و فورد فیستا، مشهورترین خودروهای این کلاس هستند. هدف از تولید محصولات آینده‌ی اسمارت، مدل‌هایی پیش‌رو و هوشمند با پیشرانه‌‌ی تمام‌الکتریکی عنوان شده است. محدود شدن تولیدات اسمارت به خودروهای برقی، سال گذشته توسط مدیران مرسدس بنز و جیلی اعلام شد.

    روز گذشته لی شوفو، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار جیلی به خبرنگاران گفت:

    ما به ارزش اسمارت کاملا احترام می‌گذاریم. به‌عنوان سهام‌دار مساوی (با مرسدس بنز)، خود را موظف به توسعه‌ی برند اسمارت در سطح جهانی می‌دانیم.

    تا پیش از آغاز تولید نسل جدید اسمارت در چین، کارخانه‌های فعلی در هامباک فرانسه و نوامستو اسلوونی با عرضه‌ی مدل‌های قدیمی ادامه‌ی فعالیت خواهند داد. بعد از شروع به کار خط تولید نینگ‌دو در سال 2020، خودروهای برقی مرسدس بنز در کلاس بدنه‌ی کوچک از سری EQ جای‌گزین اسمارت در کارخانه‌ی هامباک خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط