فونیکسریمکسبهتام

رئیس کل بیمه مرکزی:

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از ابتدای بهمن ماه

عصر خودرو- رییس کل بیمه مرکزی گفت: از اول بهمن ماه به افرادی که فاقد بیمه شخص ثالث هستند، فرصت یک ماهه داده می‌شود تا بدون پرداخت جریمه خودروهای خود را بیمه کنند.

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از ابتدای بهمن ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «غلامرضا سلیمانی» روز دوشنبه در نشستی خبری به بخشودگی جرائم رانندگانی که بیمه شخص ثالث را انجام نداده اند، اشاره کرد و گفت: حدود 22 میلیون خودرو در کشور تردد دارند که 20 میلیون از آنها تحت پوشش بیمه شخص ثالث بوده و دو میلیون خودرو فاقد بیمه هستند که امکان وقوع حوادث و وارد آمدن خسارات وجود دارد.

    وی اظهار داشت: برای تشویق افرادی که فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند، قرار است که از اول بهمن امسال یک ماه فرصت داده شود، تا همه فاقدان بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه بتوانند خودروهای خود را بیمه کنند.
    سلیمانی اضافه کرد: همچنین 11 میلیون موتورسیکلت در کشور تردد کنند که تنها دو میلیون از آنها دارای بیمه شخص ثالث بوده و بقیه فاقد بیمه نامه هستند که قرار شده است آنها نیز از ابتدای بهمن امسال از بخشودگی بیمه شخص ثالث برخوردار شوند.
    رییس کل بیمه مرکزی یادآورشد: دارندگان موتورسیکلت برای برخورداری از بخشودگی بیمه شخص ثالث تا سه ماه فرصت دارد.
    وی ادامه داد: ماشین‌آلات کشاورزی نیز از بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برخوردار می‌شوند.
    سلیمانی افزود: تا کنون بیش از 150 هزار ماشین آلات کشاورزی تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفتند اما هنوز تعداد زیادی از آنها فاقد بیمه نامه هستند.
    رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: به این دسته از دارندگان ماشین آلات کشاورزی نیز از ابتدای بهمن ماه مهلت داده شده است تا از این بخشودگی برخوردار شوند.
    وی گفت:  در سانحه هوایی اخیر بیش از 170 نفر از اتباع کشورهای مختلف جان باختند، این در حالی است که سالیانه در کشور ما حدود 17 هزار نفر در جاده‌ها کشته شده، 330 هزار نفر زخمی و 400 هزار نفر معلول می‌شوند.

    آخرین وضعیت تاسیس بیمه همگانی حوادث طبیعی
    رییس کل بیمه مرکزی درباره تاسیس صندوق حوادث طبیعی گفت: ایران جزو کشور حادثه خیز جهان بوده و بنابراین تاسیس این صندوق اهمیت بسیار زیادی برای کشور دارد.
    سلیمانی به وقوع سیل اخیر در جنوب کشور و به ویژه استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: خسارات زیادی به شهرها و روستاها و مزارع و بخش های مختلف وارد کرده است.
    وی ادامه داد: باید سیستم و ساز و کاری ایجاد شود تا روند پرداخت خسارت به آسیب دیدگان حوادث طبیعی نظیر سیل، زلزله و خشکسالی شتاب بگیرد.
    رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تاسیس این صندوق در دولت و مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، اضافه کرد: شورای نگهبان نسبت به این مصوبه، ایراداتی را وارد کرده است.
    وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اشکالات وارده، رفع شده و تا پایان امسال شاهد راه‌اندازی این صندوق باشیم.
    سلیمانی ادامه داد: با تشکیل این صندوق حداقل 30 میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور در طی یک دوره کوتاه تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.
    وی افزود: 50 درصد حق بیمه را دولت و بقیه را مردم پرداخت خواهد کرد که رقم آن زیاد نیست.
    رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در گام بعد علاوه بر واحدهای مسکونی، واحد های تجاری نیز تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

    پرداخت 3 میلیارد تومان کمک به حادثه دیدگان کرمان
    رییس کل بیمه مرکزی درباره پرداخت غرامت به جان‌باختگان کرمان نیز گفت: برای پرداخت غرامت این جان‌باختگان بیمه‌ها مسوولیتی نداشتند اما بیمه ایران سه میلیارد تومان در اختیار استانداری قرار داد تا به عنوان کمک به بازماندگان این جان‌باختگان پرداخت شود.
    سلیمانی ادامه داد: ما هیچ اطلاعی از تعداد قربانیان این سانحه نداریم.

    پرداخت خسارت اغتشاشات آبان ماه
    رییس کل بیمه مرکزی درباره پرداخت خسارت به بانک‌ها و واحدهای تجاری آسیب دیده در نتیجه اغتشاشات آبان‌ماه، گفت: آن دسته از بانک‌ها و مراکز تجاری که علاوه بر بیمه آتش سوزی، دارای بیمه نامه آشوب نیز بودند مدارک خود را ارائه کردند.
    وی ادامه داد: برخی از این واحدها خسارات خود را دریافت کرده اما بقیه آن‌ها در مرحله ارزیابی خسارت قرار دارد.
    سلیمانی با بیان اینکه هنوز رقم دقیق پرداخت خسارت مشخص نشده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که حداکثر حدود 40 میلیارد تومان برای این واحدهای آسیب‌دیده خسارت پرداخت شود.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو