فونیکسریمکسبهتام

یخبندان موجب لغزندگی سطح جاده‌های کردستان شده است

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه کردستان گفت: با توجه به بارش برف و سرمای هوا، یخبندان در سطح جاده‌های استان باعث لغزندگی شدید شده و لازم است رانندگان با احتیاط کامل در راه‌های ارتباطی تردد کنند.

یخبندان موجب لغزندگی سطح جاده‌های کردستان شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سرهنگ عیسی گوهری  اظهار داشت: شب گذشته در تمام جاده‌های ارتباطی برون شهری بویژه مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان شاهد بارش برف بودیم که این مساله اکنون موجب یخبندان شدید و لغزندگی سطح راه‌ها و اختلال در تردد خودروها شده است.

    وی با بیان اینکه تردد در محورهای فرعی و گردنه صلوات آباد در جاده سنندج - همدان با زنجیر چرخ امکانپذیر است، افزود: به همراه داشتن زنجیرچرخ، حرکت با دنده سنگین و گاز کم از اصول اولیه رانندگی در شرایط یخبندان است که برخی رانندگان این موارد مهم را رعایت نمی‌کنند و باعث وقوع تصادف یا اختلال در حرکت دیگر خودروها می‌شوند.

    رییس اداره مرکز مدیریت راه‌های اداره راهداری، حمل و نقل و جاده‌ای کردستان نیز در این ارتباط گفت: راهداران در طول جاده‌ها و راهدارخانه‌های استان مستقر و با توجه به شرایط جوی،  برودت هوا و یخبندان در حال نمک‌پاشی و برف روبی مسیرها هستند.

    دانش زندی اظهار داشت: تمام جاده‌های ارتباطی اصلی و فرعی در استان دارای یخ زدگی و لغزندگی هستند و علاوه بر صلوات آباد محور فرعی مریوان - سقز نیز نیازمند استفاده از زنجیر چرخ است.

    وی با بیان اینکه مه دیگر پدیده موجود در برخی جاده‌های استان است، اضافه کرد: این پدیده هم اکنون در محور سنندج - دیواندره - سقز و سقز - بانه موجب کاهش دیده افقی تا عمق 200 متر شده است.

    زندی یادآور شد: راهداران در شبانه روز گذشته 3 هزار و 65 کیلومتر برف روبی انجام داده و 30 مسافر و 379 خودرو را از دامان برف رها کردند.

    طرح زمستانی راهداری پلیس راه همه ساله از 15 آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود.

    در طرح زمستانی سال گذشته  475 راهدار کردستان به صورت آماده باش و 24 ساعت در خدمت مسافران بودند.

    راهداران در قااب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

    استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

    همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو