فونیکسریمکسبهتام

تقاضای خرید پس از اتفاقات اخیر کشور کاهش یافت

آرامش نسبی در بازار خودرو

عصر خودرو- در شرایطی که بازار خودرو طی هفته‌های گذشته با افزایش تقاضا و طبعا قیمت مواجه شده بود، این هفته کمی از رونق خرید و فروش افتاد، هرچند باز هم قیمت برخی محصولات بالا رفت. به گفته فعالان بازار، با توجه به اتفاق‌های اخیر در کشور، هفته جاری روزهای نسبتا کم رمقی را برای بازار خودرو رقم زد و از همین رو برخی خودروها تثبیت و حتی کاهش قیمت را تجربه کردند. آنها در عین حال تاکید می‌کنند که برخی دیگر از خودروها به روند افزایشی خود ادامه داده‌اند.

آرامش نسبی در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد ،پیش‌تر عنوان می‌شد که بسیاری از مشتریان از بیم افزایش قیمت، خرید به اصطلاح شب عید خود را جلو انداخته‌اند و از همین رو تقاضا در مقایسه با عرضه افزایش یافته و قیمت‌ها نیز بالا رفته‌اند. این هفته اما از حجم تقاضا کاسته شده، هرچند فعالان بازار پیش بینی می‌کنند در هفته‌های آتی باز هم نرخ تقاضا بالا خواهد رفت. به گفته آنها، نوسان قیمت در بازار ارز و سکه نیز بر آینده بازار خودرو اثرگذار خواهد بود، به نحوی که اگر به‌عنوان مثال ارز دوباره مسیری صعودی در پیش بگیرد، قیمت‌ها در بازار خودرو نیز سر به صعود خواهند گذاشت. این موضوع از آن جهت است که افزایش نرخ ارز، سیگنال رشد قیمت به بازار خودرو ارسال خواهد کرد و بنابراین مشتریان سعی می‌کنند خرید خود را هرچه زودتر انجام دهند تا گرانی کمتری گریبان شان را بگیرد. این موضوع به معنای افزایش تقاضا است و با فرض احتمال قوی مبنی بر متناسب نبودن عرضه، رشد قیمت اتفاقی محتمل خواهد بود.
    نوسان قیمت در بازار خودرو

    به بازار برویم و ببینیم در این هفته خودروهای داخلی چه نوسانی را در قیمت تجربه کرده‌اند. طبق اخبار رسیده از بازار، در حال حاضر پراید در مدل 111 (هاچ بک) قیمتی برابر با 57 میلیون و 500 هزار تومان دارد که در مقایسه با هفته گذشته افزایش 500 هزار تومانی را نشان می‌دهد. پراید در مدل 131 اما تغییر قیمتی خاصی طی هفته جاری نداشته و در حال حاضر با 52 میلیون تومان قابل خرید است. فعالان بازار در مورد وانتپراید نیز می‌گویند این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 60 میلیون تومان دارد. سایپایی‌ها این هفته اعلام کردند که تولید مدل 132 پراید را متوقف کرده و به عمر باقی مدل‌های این خودرو نیز تا چند ماه دیگر پایان خواهند داد.

    از بازار پژو 206 تیپ 2 اما خبر می‌رسد این محصول با کاهش قیمتی جزئی در این هفته و در مقایسه با هفته گذشته مواجه شده است. بر این اساس، قیمت پژو 206 پس از نوسانی که این هفته داشته، به 94 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. همچنین تیپ 5 این خودرو نیز در حال حاضر 118 میلیون تومان قیمت دارد و این یعنی نسبت به هفته گذشته  تغییر قیمت خاصی نداشته است. نمایشگاهداران خودرو پایتخت در مورد پژو 206 صندوقدار نیز می‌گویند این محصول 118 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد و تغییر خاصی را در این هفته نداشته است.

    از 206‌ها که بگذریم، تیبا و ساینا نیز در هفته جاری و نسبت هفته گذشته نوسان قیمت را تجربه کرده و هر دو با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. به گفته فعالان بازار، تیبا در حال حاضر 66 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد که نسبت به هفته گذشته افزایش را نشان می‌دهد. ساینا نیز در حال حاضر 69 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که نشان از افزایش قیمت بیش از یک میلیون تومانی این خودرو در مقایسه با هفته گذشته دارد. سری هم به دنا و سمند و پژو 405 بزنیم و ببینیم نوسان قیمت آنها در این هفته به چه شکل بوده است. دنای معمولی در حال حاضر قیمتی برابر با 127 میلیون تومان دارد که نشان می‌دهد این محصول در هفته جاری افزایش قیمت داشته است. به گفته فعالان بازار، دنا در مقایسه با هفته گذشته حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. این محصول مدلی به نام پلاس نیز دارد که فعالان بازار از قیمت 179 میلیون تومانی آن خبر می‌دهند.

    اما سمند نیز در مدل EF7 این هفته با افزایش قیمت مواجه بوده و در حال حاضر با قیمتی برابر با 101 میلیون تومان قابل خرید است. این قیمت نشان می‌دهد خودروی موردنظر یک میلیون تومان گران شده است. از سوی دیگر، پژو 405 در مدل SLX با توجه به افزایش قیمتی که داشته، در حال حاضر 95 میلیون تومان به فروش می‌رسد. با این حساب، پژو 405 مدل SLX در این هفته و نسبت به هفته گذشته بیش از 500 هزار تومان کاهش قیمت را به خود می‌بیند. برای خرید مدل GLX این خودرو نیز که چند ماه دیگر از رده تولید خارج خواهد شد، باید 81 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرد. این قیمت نشان می‌دهد 405 GLX افزایش قیمتی جزئی در مقایسه با هفته گذشته داشته است. طبق برنامه ریزی انجام شده، ایران خودرو مدل GLX را سال آینده از رده تولید خارج می‌کند، اما تولید SLX همچنان ادامه خواهد داشت.

    در بین دیگر خودروهای داخلی، رانا محصولی 93 میلیون و 200 هزار تومانی به شمار می‌رود که نسبت به هفته گذشته تغییر قیمت داشته است. بر این اساس، رانا افزایش قیمتی بیش از یک میلیون تومان را در این هفته به خود می‌بیند. سراتو نیز که دیگر مونتاژ نمی‌شود، 340 میلیون تومان قیمت دارد و این یعنی خودروی موردنظر نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشته است. از بازار پژو 2008 نیز خبر می‌رسد این خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با 388 میلیون تومان دارد. با این حساب، 2008 که به پایان عمر خود در خودروسازی کشور نزدیک می‌شود، نسبت به هفته گذشته دو میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. همچنین چانگان نیز در حال حاضر با قیمتی برابر با 215 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این یعنی، خودروی موردنظر در مقایسه با هفته گذشته افزایش قیمت قابل‌توجهی داشته است. فعالان بازار اما در مورد ساندرواستپ وی نیز خبر از افزایش قیمت یک میلیون تومانی این محصول در مقایسه با هفته قبل می‌دهند. به گفته آنها، ساندرواستپ وی در حال حاضر قیمتی برابر با 241 میلیون تومان دارد. این خودرو دیگر در کشور به تولید نمی‌رسد، زیرا رنو به دلیل تحریم، ارتباط خود با خودروسازان ایرانی را قطع کرده است. در بین دیگر خودروهای داخلی، پژو 207 اتومات با کاهش قیمت یک میلیون تومانی مواجه شده و در حال حاضر برای خرید آن باید 181 میلیون تومان هزینه کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو