فونیکسریمکسبهتام

پیش فروش خودرو شگردی که همچنان قربانی می گیرد

عصر خودرو- معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ کلاهبردار ۲۰ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: متهمان تحت پوشش شرکت های لیزینگ خودرو از متقاضیان خرید خودرو اقساطی کلاهبرداری می کردند.

پیش فروش خودرو شگردی که همچنان قربانی می گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور امروز شنبه به پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت گفت: در پایش های اطلاعاتی که کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی انجام دادند مشخص شد که شرکتی در خیابان مطهری بدون داشتن مجوز از مراجع ذی ربط اقدام به پیش فروش خودرو به صورت لیزینگی می کند.

    وی با بیان اینکه مدیر شرکت فردی به نام وحید 40 ساله شناسایی شد، تصریح کرد: در گام نخست تحقیقات کارآگاهان اداره چهاردهم به بررسی مجوزهای شرکت مذکور پرداختند و مشخص شد شرکت تنها از ثبت شرکت ها مجوز دارد و از بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن برای پیش فروش خودرو مجوزی ندارد.

    این مقام پلیسی اظهار داشت: مراقبت های ویژه آغاز و کارآگاهان محل شرکت را تحت کنترل خویش درآوردند تا اینکه متوجه شدند که کارمندان شرکت وسایل شرکت را بسته بندی و قصد جابجایی دارند.

    سرهنگ تقی پور عنوان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که نشانی جدید شرکت خیابان سهروردی است و کارمندان شرکت، مشتریان خود را به این نشانی راهنمایی می کنند..

    معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: مدیر شرکت در عملیات پلیسی دستگیر و در بازجوئی های اولیه اظهار داشت، از تیر ماه سال جاری شرکت را تاسیس کرده ام و از طریق یکی از سایت های واسطه خرید و فروش در اینترنت به تبلیغ پیش فروش خودرو اقساطی پرداخته و در این مدت تعداد 107 دستگاه خودرو ثبت نام و رضایت تعدادی از مشتریان را گرفته و پول 27تن از شاکیان را به آنها برگردانده ام و 80 تن از شاکیان هنوز پول خود را دریافت نکرده اند.

    معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت افزود: استعلامات نشان داد وحید رئیس هیات مدیره یک شرکت لیزینگ دیگر نیز می باشد که در این خصوص نیز پرونده ای علیه وی مطرح و در حال رسیدگی است و تحت پیگرد قضائی می باشد..

    این مقام انتظامی ادامه داد: وحید در خصوص دفتر سهروردی گفت، شرکت سهروردی را برای آبدارچی شرکت مطهری به نام کریم 42ساله ثبت نموده ام و قرار است به ازای شراکت در این کار روزی 300 میلیون ریال نقد به من پرداخت کند.

    سرهنگ تقی پور عنوان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان به دفتر شرکت واقع در خیابان سهروردی مراجعه و کریم را نیز دستگیر کردند، کریم در بازجویی ها اعلام داشت، یک هفته ای است که شرکت خیابان سهروردی را راه اندازی کرده ام و در این، ده ثبت نام پیش فروش خودرو انجام دادم.

    معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با اعلام اینکه تاکنون 85 تن از شاکیان شناسایی شده اند، گفت: کارشناسان ارزش ریال اموال کلاهبرداری شده را 20میلیارد ریال برآورد و هر دو متهم با دستور بازپرس شعبه یک دادسرای ناحیه 32 تهران روانه زندان شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو