فونیکسریمکسبهتام

ارائه درخواست تخصیص اراضی لازم به پروژه آزادراه تهران - شمال به دولت

عصر خودرو- وزارت راه و شهرسازی درخواست تخصیص اراضی موردنیاز به پروژه آزادراه تهران - شمال را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب به کمیسیون لوایح هیئت دولت ارسال کرده است.

ارائه درخواست تخصیص اراضی لازم به پروژه آزادراه تهران - شمال به دولت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، وزارت راه و شهرسازی به استناد تصویب‌نامه مورخ 2 مرداد 1375 هیئت وزیران، مجوز انعقاد قرارداد با شرکت احداث و نگهداری آزادراه تهران - شمال (وابسته به بنیاد مستضعفان) جهت احداث و بهره‌برداری آزادراه تهران - چالوس را اخذ کرده و مقرر شد 5 /62 میلیون مترمربع از اراضی ملی به مجری این طرح واگذار شود.

    بر اساس مجوز انعقاد متمم قرارداد مشارکت، تغییراتی در ساختار مشارکت و میزان اراضی واگذاری حاصل شد که به موجب آن اراضی مورد نظر به 2 /35 میلیون متر مربع کاهش یافت.

    در ادامه و با نظر دولت 511 هکتار از اراضی چیتگر نیز به منظور واگذاری به طرف مشارکت در نظر گرفته شد که 70 درصد سهم شهرداری و 30 درصد به صورت مشترک سهم ارتش و شرکت آزادراه است.

    هم‌اینک وزارت راه و شهرسازی درخواست نموده تا با توجه به توافقات صورت گرفته با شرکت فوق و با هدف تسریع در اجرای این طرح، زمینی به مساحت تقریبی چهار هکتار در مجاورت اراضی 511 هکتاری به این شرکت تخصیص داده شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط