فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد:

تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۹

عصر خودرو- مدیرعامل ایران خودرو از هدفگذاری تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده خبر داد و گفت: زنجیره تامین برمبنای این هدف، برنامه ریزی کند.

تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس- فرشاد مقیمی شب گذشته درگردهمایی با جهادگران عرصه تولید و خودکفایی گفت: در شرایط نابسامان قرار داشتیم،‌ تولید با کسری خودرو، جدا شدن ده ها هزار نفر از کارگران قطعه سازی، کمبود نقدینگی و عدم شفافیت در پرداخت به قطعه سازان، 190 هزار دستگاه تعهد، کاهش تولید خودروی عبور مستقیم و کامل از خط تولید، چک های برگشتی با رقم هزار میلیارد تومان بخشی از مشکلات موجود مربوط به قبل از شهریوماه امسال بوده است.
    وی افزود: درحال حاضر بسیاری از این مسایل و چالش ها با  برنامه ریزی مناسب و مدیریت صحیح منابع برطرف شده و به سمت دست یابی به نقطه مطلوب در تولید و عرضه خودرو هستیم.
    مدیرعامل ایران خودرو ضمن قدردانی ویژه از تلاش های زنجیره تامین در شرایط سخت تحریم گفت: مجموعه ذینفعان ایران خودرو از منافع اقدامات صورت گرفته بهره مند شده اند.
    وی افزود: خودرویی در کف کارخانه نداریم که عمرش بیش از یک ماه باشد که این عدد را نیز به زودی به صفر خواهیم رساند. با سازندگان هم پیمان شدیم تا تولید را رونق ببخشیم، در دی ماه روزی نبوده که کم تر از دوهزار دستگاه تولید داشته باشیم. می خواهیم عدد دوهزار و 500 دستگاه را نیز به تثبیت می رسانیم. تحویل روزانه خودرو را نیز در عدد 2500 دستگاه تثبیت خواهیم کرد.
    مقیمی ادامه داد: در سه ماه گذشته بیش از 150 هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده ایم که برابر با تعداد تحویلی در نیمه نخست سال بوده است، ظرفیت حمل از 5400 دستگاه به 13800 دستگاه رسید، با توجه به محدودیت در ظرفیت حمل، تحویل درب کارخانه را به مشتریان پیشنهاد کردیم که با استقبال آنان حدود 6 هزار دستگاه را در درب کارخانه سایت های تولیدی تحویل داده ایم.
    وی تصریح کرد: رکورد تولید روزانه، ‌ماهیانه و هفتگی تولید را در 20 ماه گذشته شکسته ایم.
    مدیرعامل ایران خودرو از تدوین نقشه راه حوزه های موتور،‌ گیربکس و محصولات جدید خبر داد و گفت: تولید گیربکس شش سرعته نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی و پس از انجام مراحل کالیبراسیون به تولید انبوه خواهیم رساند.
    وی رمز موفقیت در ایران خودرو را بعد از خواست خداوند، وحدت و یکپارچگی بین بخش های مختلف تولید و قطعه‌سازی دانست و گفت: احترام متقابل میان خودروسازن و قطعه ساز باید حفظ شود گام هایی در این زمینه برداشته شده و گام های دیگری نیز در راه است که تضمین کننده فعالیت های خودروسازی و قطعه سازی برای سال‌های متمادی خواهد بود.
    وی با بیان این که عدالت در پرداخت و سهم قطعه سازان در تامین اقدام بسیار مهمی بود که اجرا شده گفت: تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار با نظارت انجمن ها تمام و کمال به شبکه تامین ایران خودرو تزریق خواهد شد و حتی یک ریال را صرف امور داخلی ایران خودرو نخواهیم کرد.
    مقیمی درعین حال تصریح کرد: وقتی سیاست های حمایتی اعمال می شود داخلی سازی نیز باید شتاب گیرد.
    وی یکی از موضوعات اساسی فعلی را به دست آوردن جایگاه اصلی ایران خودرو در کیفیت قطعات عنوان کرد و ضمن اشاره به سیاست تشویقی ایران خودرو برای قطعه سازان گفت: از ورود قطعات بی کیفیت به خطوط تولید جلوگیری می کنیم حتی اگر منجربه توقف خط تولید شود، اما عامل این اتفاق هزینه آن را نیز خود پرداخت خواهد کرد.
    وی ضمن قدردانی از وزیر صمت که شخصا موضوع داخلی سازی در صنعت خودرو کشور را دنبال می کند گفت: با همدلی و همراهی زنجیره تامین و کارگران خطوط تولید که سرمایه بزرگ ایران خودرو هستند اهداف ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری و وزیر صمت را محقق خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط