فونیکسریمکسبهتام

سیاست جدید ولوو؛

تولید خودروهای پاک به جای پرداخت جریمه تقلب آلایندگی

عصر خودرو- به نظر می‌رسد که شرکت ولوو به منظور رهایی از جریمه‌های سنگین اتهام تقلب در آلایندگی، می‌خواهد یک چهارم فروش خود در بازار اروپا را به خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست اختصاص دهد.

تولید خودروهای پاک به جای پرداخت جریمه تقلب آلایندگی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، به نظر می رسد که با اتهامات جدید زیست محیطی شرکت های خودروسازی جیپ، سوزوکی و ولوو ، آنها به دردسرهای جدیدی افتاده اند و در صورتی که نواقص مربوطه را برطرف نکنند، از فروش خودرو در اروپا منع خواهند شد.

    به گزارش ایسنا، بعد از آنکه گزارش‌های متعددی در خصوص اتهامات جدید وارده به شرکت های جیپ، سوزوکی و ولوو منتشر شد، یکی از مقامات حمل و نقل جاده ای در آلمان اعلام کرد که برخی از مدل خودروهای شرکت های مذکور مطابق قوانین و مقررات زیست محیطی وضع و اعمال شده در اتحادیه اروپا عمل نمی کنند و این خودروسازان موظف خواهند بود به منظور تداوم حضور، فعالیت و فروش در این قاره سبز، مشکلات و نواقص مربوطه را هرچه زودتر برطرف کنند.

    حالا ولوو به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان که همواره سهم قابل توجهی در بازارهای جهانی به خود اختصاص داده، تصمیم گرفته است به منظورجبران خسارات زیست محیطی و پاکسازی اتهام تقلب در میزان انتشار آلایندگی موتور خودروهای دیزلی که با قوانین و مقررات سخت گیرانه اتحادیه اروپا در تناقض است، تعداد قابل توجهی از میزان فروش خود در این قاره سبز را به خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست اختصاص دهد.

    البته پیش از این نیز ولوو یکی از پیشگامان توسعه و تولید انبوه خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی بود و همواره از برنامه های خود در خصوص معرفی و عرضه محصولات جدید خود سخن می گفت.

    کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو بر این باورند که اظهارات اخیر ولوو نشان دهنده رشد و افزایش چشمگیر در حجم معاملات در بازار فروش خودروهای برقی خواهد بود. از آنجایی که ولوو در سال 2019 میلادی 46 هزار دستگاه خودروی برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی فروخت، 10 درصد از آن میزان بسیار قابل ملاحظه ای خواهد شد و این بدان معناست که این بازار به طرز شگفت انگیزی رشد خواهد کرد.

    هاکان ساموئلسون، مدیر ارشد اجرایی شرکت سوئدی ولوو، در این خصوص خاطرنشان کرده است که این شرکت تا پایان سال جاری میلادی با افزایش میزان فروش خودروهای برقی به اهداف موردنظر اتحادیه اروپا دست پیدا خواهد کرد و از این جهت نگرانی وجود نخواهد داشت.

    وی در ادامه اظهارات خود افزود: ما نمی‌خواهیم پول خود را برای پرداخت خسارت و جریمه بدهیم بلکه می خواهیم از سرمایه های خود در جهت توسعه و تولید خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست استفاده کنیم.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط