فونیکسریمکسبهتام

هیوندای چه محصولات جدیدی در بازار جهانی دارد که به ایران وارد نشده‌اند؟

غایبان شرقی

عصر خودرو- دو سالی می‌شود که خبری از واردات خودروهای جدید صفرکیلومتر حتی با وجود محدودیت ۲۵۰۰ سی سی به بازار ایران نیست و شواهد هم زمان خاصی را برای احتمال بازگشایی دریچه‌های ورود خودرو به کشور مشخص نمی‌کنند. این در حالی است که طبیعتا در این دو سال خودروهای جدید متعددی وارد بازار جهانی شده‌اند که بعضا ممکن است به صورت گذر موقت یا با پلاک دیپلمات در سطح خیابان‌ها دیده باشیم؛ اما خبری از عرضه رسمی آن‌ها به بازار ایران نیست.

غایبان شرقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  با این تفاسیر، طی چند سلسله مطلب به بررسی محصولات جدید برندهای محبوب در بازار ایران خواهیم رفت و به عنوان گزینه اول، هیوندای را انتخاب می‌کنیم.

Hyundai Palisade
البته پیش از هرچیز باید بگوییم که حتی اگر ثبت سفارش برای واردات خودرو بسته نمی‌شد هم با توجه به قانون ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2.5 لیتر، پالاسید نمی‌توانست به کشورمان راه پیدا کند. این شاسی‌بلند 5 متری که از نظر قد و قواره چیزی شبیه به کیا موهاوی و به نوعی جایگزینی برای سانتافه L و وراکزور/IX55 است، در حال حاضر با دو موتور 6 سیلندر 3.5 و 3.8 لیتری بنزینی (اولی MPI و دومی GDI) و 4 سیلندر 2.2 لیتری دیزلی در بازار جهانی حضور دارد و قیمت آن از حدود 32 هزار دلار شروع می‌شود. این خودرو در نسخه فول با 3 ردیف صندلی عرضه می‌شود و همچنین خریداران می‌توانند از بین دو گزینه دیفرانسیل جلو و AWD یکی را انتخاب کنند.

Hyundai Veloster N
هیوندای از اواخر سال 2018 میلادی، نسل دوم ولوستر را به خط تولید خود اضافه کرد. این خودرو که همچون گذشته یک Kammback کوپه اسپرت اقتصادی است و با توجه به چهره جوان پسند در بازار ایران هم طرفداران خاص خودش را دارد؛ در کنار نسخه‌های عادی و اقتصادی 1.4 تا 2 لیتری، یک نمونه 2 لیتری توربو دارد که تحت عنوان «ولوستر اِن» شناخته می‌شود. این کوچولوی خاص کُره‌ای با تکنولوژی T-GDI (پاشش مستقیم سوخت به همراه سیستم پرخوران توربو) قدرتی معادل 247 اسب بخار دارد که در صورت سفارش «پرفرمنس پکیج» عدد مذکور به 271 اسب بخار می‌رسد. قیمت پایه ولوستر اِن 28330 دلار است.
Hyundai Sonata
سوناتا مطمئنا یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای دو دهه اخیر بازار ایران است که تا این لحظه سه نسل NF، YF و LF و نسخه‌های فیس‌لیفت این سه را در کشور داشته‌ایم. اما به تازگی نسل هشتم این خودرو با کُد شناسایی (DN8) تحت مدل 2020 روانه بازار جهانی شده است که ظاهری بسیاری متفاوت از قبل دارد و از نسل سوم پلت فرم‌های هیوندای بهره می‌برد. این خودرو فعلا با چهار گزینه پیشرانه 4 سیلندر بنزینی به بازار جهانی عرضه می‌شود و لازم به ذکر است که هیوندای برای این خودرو پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری مشهورش را با نسخه 2.5 لیتری (MPI و GDI) جایگزین کرده است.

Hyundai Santa Fe
سانتافه در حدود 20 سال است که بر روی خط تولید هیوندای قرار دارد و از سال 2007 تا 2017، دو نسل از این خودرو را در بازار کشور داشتیم که در چند مقطع به پرفروش‌ترین خودروی ایران تبدیل شده بود. یک سالی می‌شود که نسل چهارم یعنی TM این کراس‌اوور سایز متوسط دوست داشتنی وارد بازار جهانی شده است که با انواع پیشرانه‌های 4 سیلندر تنفس طبیعی و اتمسفریک به فروش می‌رسد. اما متاسفانه به دلیل بسته بودن دریچه واردات خودرو از بیش از یک سال قبل از عرضه این خودرو به بازار جهانی، سانتافه TM در خیابان‌های ایران حضور رسمی ندارد.
Hyundai Ioniq
به لطف تعرفه گمرکی بسیار پائین خودروهای هیبرید و برقی در آخرین دوره باز بودن واردات خودرو، محصولاتی مثل تویوتا پریوس، میتسوبیشی اوتلندر PHEV، لکسس NX300h و... را با قیمت مناسب‌تری در قیاس با نمونه‌های بنزینی این خودروها (البته به جز پریوس که نسخه تک سوخت ندارد) در بازار کشور حضور داشتند و اگر این روند ادامه داشت، قطعا خودروهای هیبرید و برقی بیشتری از جمله همین هیوندای یونیک که به نوعی رقیب کُره‌ای تویوتا پریوس محسوب می‌شود را در بازار کشورمان داشتیم. البته لازم به ذکر است که یونیک به دو صورت هیبرید و تمام الکتریکی در بازار جهانی حضور دارد.

Hyundai Kona
کمی کوچکتر از توسان، هیوندای کُنا را داریم که از سال 2017 تاکنون بر روی خط تولید این خودروساز قرار دارد. کُنا یک کراس اوور ساب کامپکت است که از نظر ابعاد در رده خودروهایی مثل پژو 2008، سانگ یانگتیوولی و... قرار می‌گیرد که با توجه به موفقیت این خودروها در بازار کشورمان و البته محبوبیت برند هیوندای در ایران، کُنا شانس تبدیل شدن به یک خودروی پرفروش در این خاک را داشت. این محصول در دو نسخه تک سوز بنزینی و هیبرید وارد بازار جهانی شده و قیمت نسخه تک سوز تیپ SE این خودرو از حدود 20 هزار دلار شروع می‌شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو