فونیکسریمکسبهتام

در مراسم بهره‌برداری از زیر گذر امتداد خیابان استاد معین مطرح شد

چالش‌های شهرداری تهران برای پاسخ به نیازهای شهروندان

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: بدنه شهرداری نمی‌داند و نتوانسته خواسته‌های مردم را تبدیل به پروژه کند و دیگر اینکه سیستم ساز و کاری که مردم بتوانند درخواست‌های خود را مطرح کنند وجود ندارد.

چالش‌های شهرداری تهران برای پاسخ به نیازهای شهروندان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، پیروز حناچی در آئین بهره برداری از زیر گذر امتداد خیابان استاد معین، گفت: انقلاب اسلامی ما را، وحدت کلمه و اتحادی که همواره امام راحل با عنوان وحدت کلمه از آن یاد می‌کرد به پیروزی رساند تا وقتی این اتحاد وجود داشته باشد بقای انقلاب اسلامی ایران نیز ادامه دارد، در گام دوم انقلاب نیز در عین اختلاف نظرهایی که وجود دارد اصلی‌ترین موضوعی که باید به آن توجه کنیم همین وحدت است.

    وی افزود: در شرایطی که دشمن تمام همت خود را برای ثابت کردن کشور به کار گرفته، هیچ راهی جز اتحاد وجود ندارد. شرایط امروز ما همانند سال 1367 است. در آن سال وسط جنگی قرار داشتیم که شلیک جنگی در آن بود. امروز شلیک اقتصادی وجود دارد.

    حناچی ضمن تشکر از همکاران خود در مجموعه شهرداری تهران برای تحقق وعده‌هایی که به مردم برای بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری داده شده بود گفت: ما در تعریف این پروژه نقشی نداشتیم اگر زمان تعریف بود شاید به گونه دیگری کار می‌کردیم. در مدل‌سازی‌هایی که در فضای ترافیکی انجام می‌شود. هر اقدامی شامل دو طرفه کردن یک محور و یا تبدیل شریان‌های درجه 3 به 2 و 1 تاثیرات زیادی را به همراه دارد. موضوعی که در مورد پل طبقاتی صدر نیز وجود داشت و کسی اعلام نمی‌کرد که این پروژه هیچ تاثیری ندارد اما اگر امروز پرسیده شود که پروژه صدر در ترافیک چه تاثیری داشته می‌گویم تاثیری نداشته است.

    وی ادامه داد: باید این پرسش مطرح شود که ایجاد مسیر جدید بهتر است یا کمتر استفاده کردن از خودرو در کلانشهرهایی که در موضوع مقابله با آلودگی هوا موفق بوده‌اند؟ که مشاهده می‌کنیم شکل دوم یعنی استفاده کمتر از خودرو را انتخاب کرده‌اند.

    شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر بهره برداری از پروژه زیرگذر گیشا تا نیمه نخست اسفند ماه سال جاری گفت: پس از افتتاح این پروژه نسل جدیدی از پروژه‌ها را در سطح محلات به بهره برداری خواهیم رساند. ما در حال حاضر 2 چالش عمومی داریم. نخست آنکه بدنه ما در شهرداری نمی‌داند و نتوانسته خواسته‌های مردم را تبدیل به پروژه کند و دوم اینکه سیستم ساز و کاری که مردم بتوانند درخواست‌های خود را مطرح کنند وجود ندارد و مردم نمی‌دانند چطور خواسته خود را به لایه‌های بالاتر منتقل کنند. ان‌شاء الله نخستین قدم‌ها در تغییر شیوه اجرای پروژه‌ها برداشته خواهد شد.

    وی تاکید کرد: باید یاد بگیریم خواسته‌های خود را چگونه مطرح کنیم. دوستانی که امروز از نگاه خود به حق معترض بهره برداری این پروژه (استاد معین) بودند باید پیش خود محاسبه کنند. آیا این روش اعلام اعتراض به نفع محله استاد معین خواهد بود. این روش درستی نیست و باید روش‌های درست تری را تجربه کنیم. بی تردید نحوه طرح این مسائل می‌تواند در بالا بردن کیفیت زندگی در محلات ما نقش بسزایی داشته باشند.

    وی ادامه داد: متولیان برای اجرای چنین پروژه‌ای بعضی شب‌ها خواب نداشتند. این در حالیست که 80 درصد این پروژه در یک سال اخیر انجام شده و به نتیجه رسیده است. ما یاد نگرفته‌ایم نقد منصفانه داشته باشیم. این پروژه به لحاظ فنی از پروژه‌های سخت اجرا شده در شهر تهران بوده است. ما پروژه را به گونه‌ای اجرا کردیم که مانعی برای دو طرفه شدن آن وجود ندارد ولی تا پایان مطالعات و بررسی تبدیل شریان‌های درجه 3 به 2 و 1 این کار در دستور کار ما قرار ندارد.
    کد خبر 4843521

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو