فونیکسریمکسبهتام

خودروهای برقی در فرانسه روی نردبان صعود !

عصر خودرو- سهم فروش خودروهای برقی در بازار فرانسه در نخستین ماه از سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۱ درصد رشد و افزایش پیدا کرده است.

خودروهای برقی در فرانسه روی نردبان صعود !
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، فرانسه که هشتمین بازار بزرگ و مهم تولید و فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود، در نخستین ماه از سال جاری میلادی با رشد و افزایش قابل توجه و غیرمنتظره‌ای در استقبال شهروندان و مشتریان از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست مواجه شده است.

    بر اساس تازه‌ترین اخبار و آمارهای منتشر شده در وب سایت cleantechnica، سهم فروش خودروهای الکتریکی در بازار فرانسه در ژانویه سال 2020 میلادی به 11 درصد افزایش یافته است این در حالیست که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4 برابر بیشتر شده است.

    با نگاه مختصری به نمودار زیر می‌توان دریافت که سهم فروش خودروهای برقی در سال 2019 میلادی 2.8 درصد و در سال 2018 نیز 2.1 درصد بوده است و سهم آن در نخستین ماه از سال جاری میلادی به میزان چشمگیری رشد و افزایش پیدا کرده است.

    رنو زوئی بدون شک محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خودروی الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست  در فرانسه محسوب می‌شود که ژانویه 2020 میلادی، پنج هزار و 331 دستگاه خودرو در بازار فرانسه فروخته است. همچنین خودروی الکتریکی پژو 208 ای نیز در همین بازه زمانی دو هزار و 537 دستگاه خودرو روانه بازار این کشور کرده است که 27 درصد از فروش کل مدل خودروهای پژو در این ماه را تشکیل می دهد .

    نمودارهای دایره‌ای زیر نیز به وضوح نشان می‌دهد که سهم فروش خودروهای بنزینی در ژانویه 2020 نسبت به ژانویه سال گذشته کاهش قابل توجهی یافته است و در عوض، فروش خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی روندی رو به رشد و صعودی را در این بازه زمانی یک ساله تجربه کرده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط