فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار تایر، رینگ و قالپاق خودروهای داخلی و خارجی؛

کفش‌های نو برای خودرو، چند؟

عصر خودرو- بازار لاستیک خودرو هنوز هم بعد از گذشت مدت زیادی از عرضه تایرهای دولتی برای تنظیم بازار یکی از پرحاشیه ترین بازارهای پیرامون لوازم یدکی خودرو محسوب می‌شود

کفش‌های نو برای خودرو، چند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  برندهای نامدار کره‌ای و آلمانی که روزگاری پرچمدار این بازار قلمداد می‌شدند حالا کاملاً در بازار نایاب هستند و بعضاً در بازار تهران و یا سایر شهرهای بزرگ مانند مشهد و شیراز و یا مناطق آزاد تجاری یافت می‌شوند. تنها نکته مثبت این بازار رونق گرفتن بازار تایرهای ساخت ایران به قیمت کاهش قدرت انتخاب مشتری در بازار است. تایرهای ایرانی خصوصاً برای خودروهای ساخت داخل از تنوع قابل قبولی برخوردار هستند اما به هیچ عنوان قادر به پرُ کردن جای خالی برندهای معروف بازار نیستند. برندهای متوسط بازار مانند تری انگل، جی تی و .... با اینکه ساخت چین و ستگاپور هستند اما این روزها به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در برابر قیمت پرداختی محسوب می‌شوند چرا که در برابر قیمت پرداختی کیفیت قابل قبولی دارند.

    در مورد رینگ‌ها نیز باید گفت در روزگاری که رینگ‌های زیبای ایران خودرویی حالا کمتر بر روی محصولات تولیدی این شرکت دیده می‌شود، بازار ولی بازار رینگ میزبان انواع رینگ‌های ساخت داخل خصوصا برای خانواده سمند و پژو است. اما بنا به گفته برخی از فروشندگان این راسته رینگ‌های جدید کیفیت رینگ‌های قدیمی را ندارند. در مورد رینگ‌های فولادی فابریک نیز باید خاطرنشان کرد رینگ‌های موجود در بازار اغلب ساخت دو شهر بزرگ ایران هستند که از لحاظ دوام و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند و توصیه می‌شود قبل از خرید حتماً از فروشندگان معتبر تحقیقات لازم در مورد نوع برند رینگ‌های فولادی موجود در بازار را انجام دهید.
    قالپاق‌های موجود در ویترین فروشندگان بازار نیز حاصل کار چندین کارخانه در کشور هست که هر کدام با توجه به قیمت تمام شده کیفیت متفاوتی دارند. کیفیت قالپاق برخی از برندهای داخلی در ساخت قالپاق به قدری پایین است که تنها بعد از مدت کمی استفاده سریعاً رنگ آنها ریخته می‌شود و یا زود شکسته می‌شوند و اغلب قالپاق‌های موجود در بازار کیفیت قالپاق‌های فابریک و اولیه را ندارند.

    لاستیک رودستون مدل Cp672 یک جفت به قیمت 2.126.000 تومان

    لاستیک جی تی مدل GTX pro یک جفت به قیمت 1.600.000 تومان

    رینگ آلومینیومی مدل kw016 سایز 15 اینچ 4 حلقه به قیمت 2.590.000 تومان

    رینگ آلومینیومی مدل siroc سایز 15 اینچ 4 حلقه به قیمت 4.400.000

    قالپاق پراید 4 عدد سایز 13
    به قیمت 78.000 تومان

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط