فونیکسریمکسبهتام

امدادرسانی به ۴۰۰ دستگاه خودرو گرفتار کولاک در تکاب

عصر خودرو- دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب گفت: راهداران و امدادگران جاده‌ای این شهرستان به بیش‌از ۴۰۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک در گردنه «مائین‌بلاغ» کمک‌رسانی کردند.

امدادرسانی به ۴۰۰ دستگاه خودرو گرفتار کولاک در تکاب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حبیب‌الله شیوخی   اظهار داشت: بیش از 2 هزار نفر از سرنشینان این خودروها که در میان آنها سه دستگاه اتوبوس نیز وجود داشت شب گذشته و بامداد امروز در محاصره برف و کولاک قرار داشتند و قادر به عبور از گردنه سخت‌گذر مائین‌بلاغ در محور تکاب - شاهین‌دژ نبودند.

    وی بیان کرد: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس جاده‌ای تکاب و نیروهای پلیس راه شاهین‌دژ - تکاب بیش از 9 ساعت در گردنه مائین‌بلاغ به مسافران و خودروهای گرفتار در کولاک شبانه امدادرسانی کرده و خودروهای گرفتار شده را نجات دادند.

    وی ادامه داد: شدت کولاک به حدی بود که پس از هر نوبت برف‌روبی و نجات مسافران گرفتار شده توسط امدادگران، کولاک شدید دوباره موجب مسدود شدن این گردنه می‌شد.

    دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب ادامه داد: همچنین برخی از مسافران در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر و اورژانس مائین ‌بلاغ تا صبح امروز اسکان داده شدند.

    «شیوخی»، افزود: امدادگران هلال احمر و راهداران نیز خودروهای سواری گرفتار شده در محدوده گردنه‌های مائین‌بلاغ و گوی‌آغاج در محور تکاب - شاهین‌دژ را به زنجیرچرخ مجهز کردند.

    وی گفت: کولاک شدید از عصر روز گذشته، جاده‌های تکاب را فراگرفته و با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران، محورهای مواصلاتی این شهرستان همچنان درگیر کولاک شدید است.

    هم‌اینک محورهای مواصلاتی تکاب - دندی و تکاب - دوراهی ایران‌خواه به علت بارش برف و کولاک شدید مسدود شده و تردد در آنها جریان ندارد.

    گردنه مائین‌بلاغ در محور تکاب - شاهین‌دژ نیز به علت کولاک شدید با وجود برف‌روبی مستمر، به‌طور مقطعی بسته می‌شود و تردد در این محور نیز به کندی صورت می‌گیرد.

    تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و جاده‌هایی برف‌گیر و سخت‌گذر دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط