فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر مطرح شد:

ماجرای گرانی تایر پراید

قیمت لاستیک سایز وانتی شکسته شد

عصر خودرو- سخنگوی انجمن صنفی تایر گفت: گرانی تایر پراید در بازار کاملا بدون منطق است چرا که میزان تولید آن در سال ۹۸ نیز افزایش یافته است.

ماجرای گرانی تایر پراید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، این روزها صحبت‌های فراوانی درباره وضعیت آشفته بازار خودرو و گرانی‌ها می‌شود. این افزایش قیمت‌ها به حوزه قطعات خودرو و لوازم یدکی نیز سرایت کرده است. تایر نیز به نوعی جزو قطعات مهم در خودرو محسوب می‌شود که معمولا 50 الی 70 هزار کیلومتر یک بار احتیاج به تعویض آن پیدا خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وضعیت قیمت‌ها و میزان تولیدات گفت‌و‌گویی با مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر ترتیب دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

    تنها ابتدا به وضعیت تولید تایر در کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت تولید تایر در چند ماه اخیر خیلی بهتر بود و مشکلاتی که در اوایل سال با آن‌ها مواجه بودیم برطرف شده است. افزایش تولید نسبت به 10 ماه سال گذشته صورت گرفته است و هر چند که در 6 ماه نخست افت تولید داشتیم این قضیه نیز جبران شد. اگر با همین روال که وزارت صمت قول داده مواد اولیه را تامین کند شرایط پیش برود امیدواریم در سال آینده نیز با مشکل خاصی در تولید مواجه نشویم. کارخانجات نیز در حال انجام خریدهای خود هستند که برای سال آینده تجهیزشده باشند و بتوانند طبق برنامه پیش بروند.

    وی ادامه داد: در ابتدای سال مشکلاتی در خصوص سایزهای وانتی به خصوص نیسان آبی داشتیم. علت نیز این بود که قیمت آن‌ها را سازمان حمایت کم گذاشته بود و در نتیجه برای کارخانه صرفه اقتصادی نداشت که به تولید انبوه آن‌ها بپردازد. به همین خاطر تنها به میزان حداقل برای این که خط تولید نخوابد به تولید این نوع سایزها پرداخته می‌شد. این مشکل اخیرا رفع شده و تولیدات این سایزها بسیار بالا رفته است. در بازار نیز به مقدار قابل توجهی قیمت‌ها شکسته شده است و تقریبا تا 200 هزار تومان کاهش قیمت را داشتیم. ماه آینده نیز با شدت تولیدی که در این زمینه صورت گرفته قیمت‌ها بیش از این شکسته خواهد شد.

    تنها در مورد قیمت تایرهای سواری در بازار گفت: قیمت‌ تایرهای سواری و میزان تغییرات آن را باید در بازار رصد کرد اما به صورت کلی در مورد سواری‌ها مخصوصا تایرپراید افزایش‌ قیمت را شاهد بودیم که هیچ دلیل منطقی ندارد. در تایرهای سواری رادیال از لحاظ تعداد حلقه در 10 ماه اول سال 98 رقم 16 درصد نسبت به سال 97 افزایش تولید داشتیم. بخش عمده این 16 درصد مربوط به تایرهای پرایدی بوده و حتی می‌توان گفت این رقم تا 20 درصد نیز رسیده است. در نتیجه هیچ دلیل منطقی از نظر تولید برای افزایش قیمت تایرپراید در بازار وجود ندارد.

    سخنگوی انجمن صنفی تایر در پایان اشاره کرد: در مورد قیمت تایر برای سال بعد و افزایش آن نیز هیچ تصمیم خاصی گرفته نشده است. این موارد بستگی به میزان تورم دارد و باید در عمل به اقتصاد کشور توجه کرد و دید که میزان دستمزدها، مالیات، حق بیمه و سایر موارد به چه صورت خواهد بود. طبیعتا نرخ ارز نیز بر این قضیه و قیمت‌ها تاثر خواهد گذاشت اما نمی‌توان پیش‌بینی خاصی انجام داد چرا که بر روند بازار تاثیر می‌گذارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو