فونیکسریمکسبهتام

دبیر ستاد حمل و نقل معاونت علمی:

کاهش ۱.۵میلیون تنی آلایندگی با روی کار آمدن موتورهای برقی

عصر خودرو- دبیر ستاد حمل و نقل معاونت علمی گفت: با جایگزینی موتور سیکلت‌های برقی با بنزینی برای ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران حدود ۱.۵ میلیون تن آلایندگی از فضای شهری کاهش می یابد.

کاهش ۱.۵میلیون تنی آلایندگی با روی کار آمدن موتورهای برقی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، روز گذشته طی مراسمی تفاهم نامه چهارجانبه میان سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و یکی از شرکت‌های تولید کننده موتورهای سیکلت منعقد شد.

    دکتر منوچهر منطقی در مراسم انعقاد تفاهم نامه گفت: برقی کردن موتور سیکلت‌ها در کلانشهرها از اهداف دولت و ستاد توسعه فناوری های حمل و نقل پیشرفته به شمار می رود.

    وی گفت: آمارها نشان می دهد 18 درصد از آلایندگی در تهران مربوط به موتورسیکلت‌هاست.

    وی با بیان اینکه بیشتر این آلودگی ها مربوط به موتورهای کاربراتوری است افزود: این موتورها با آلایندگی بالا هستند و هر یک از آنها به اندازه 6 خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند.

    منطقی ادامه داد: تا قبل از سهمیه بندی سوخت به دلیل ارزان بودن قیمت بنزین و استهلاک کم موتور سیکلت‌های بنزینی، مردم استقبال خوبی از موتورهای برقی نداشتند، ولی با سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت، موتور سیکلت‌های برقی مورد توجه بیشتری قرار گرفتند.

    دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته خاطر نشان کرد: در صورت جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی، سالانه 2 هزار و 100 لیتر به ازای هر دستگاه موتور سیکلت، کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت.

    کاهش 1.5میلیون تنی آلودگی با روی کار آمدن موتورهای برقی

    منطقی گفت: با پیاده سازی طرح جایگزینی موتور سیکلت‌های برقی با بنزینی برای 300 هزار دستگاه موتور سیکلت در تهران حدود 1.5 میلیون تن آلایندگی از فضای شهری کاهش می یابد.

    دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با اشاره به این تفاهم نامه که بین سازمان حمل و نقل شهرداری، شرکت تولید کننده و اداره پست و معاونت علمی منعقد شد، گفت: این تفاهم نامه در راستای فرهنگ سازی و توسعه استفاده از وسایل نقلیه برقی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در بومی سازی وسایل نقلیه برقی و توسعه زیر ساختها منعقد شده است.

    وی ادامه داد: همچنین این تفاهم نامه به منظور تامین 3هزار دستگاه موتور سیکلت برقی با مشخصات فنی جهت استفاده موزعین شرکت ملی پست جمهوری اسلامی منعقد شده است.

    وی گفت: قرار است 3000 دستگاه موتورسیکلت برقی با قابلیت استفاده از طرح باتری SWAP تولید شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو