فونیکسریمکسبهتام

مدیر گروه قوای محرکه کروز از توانایی این شرکت در تامین کامل مدیریت موتور نوید داد

عصر خودرو- انصاری با اشاره به بومی سازی بسیاری از قطعات در کروز اظهار کرد: از ابتدای ورود کروز به مدیریت قوای محرکه تمرکز بر داخلی سازی بوده و با وجود تحریم های کنونی و مشکلات حاصل از آن، موفق به بومی سازی بسیاری از قطعات پیشرفته خودرو و ارتقاء دانش فنی پرسنل کروز که از سرمایه های اصلی این شرکت به شمار می روند، شدیم.

مدیر گروه قوای محرکه کروز از توانایی این شرکت در تامین کامل مدیریت موتور نوید داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز، در یازدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز در کنفرانس مربوط به آینده موتورهای درون سوز در کشور و برنامه ها و دستاوردهای کروز در مسیر حرکت به سوی آینده، با اشاره به آینده این موتورها گفت: احتراق سوخت فسیلی موجود در موتورهای درون سوز سبب انتشار بیشتر گازهای گلخانه ای و تولید آلاینده های جوی می شود و با توجه به استفاده عموم مردم از ماشین آلات و موتورهای درون سوز، مهمترین بحث، کاهش میزان آلایندگی های حاصل از آن است که با کاهش مصرف سوخت امکانپذیر است.
    انصاری در خصوص جایگزین این موتور در دنیا اظهار کرد: در برخی از کشورها برنامه هایی برای ممنوعیت استفاده از آن موتورهای درون سوز و جایگزینی آن با خودروهای برقی در سال های آتی تدوین شده است. در کشور ما برای تحقق این امر باید زیرساخت های تولید الکتریسیته پاک ایجاد شود و جایگاه های تامین برق و شارژ خودروهای برقی به راحتی قابل دسترس و استفاده باشد. محدودیت های منابعی مانند لیتیوم، کبالت و... و همچنین قیمت بالاتر آن نسبت به خودروهای با موتور احتراق داخلی از مشکلات استفاده همه گیر از خودروهای برقی است.
    مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز با اشاره به موارد لازم در بهبود موتورهای درون سوز تصریح کرد: افزایش فشار تزریق استفاده از توربوشارژ، بهبود در احتراق، مدیریت هوشمند و بهینه در مصرف سوخت، انتخاب حجم و وزن مناسب برای موتورهای درون سوز و... می تواند به بهبود عملکرد این نوع موتورها کمک شایانی کند.
    وی در جمع بندی موضوعات فوق در خصوص آینده قوای محرکه در ایران، بهبود طراحی و تکنولوژیک موتورهای درون سوز بر اساس تجربیات کشورهای صاحب فناوری، استفاده از سوخت گاز در موتورهای طراحی شده برای این منظور و همچنین طراحی و تولید خودروهای دورگه سری را تنها راه مقابله با مخاطرات پیش رو و ادامه حیات موتورهای درونسوز دانست.
    انصاری با اشاره به بومی سازی بسیاری از قطعات در کروز اظهار کرد: از ابتدای ورود کروز به مدیریت قوای محرکه تمرکز بر داخلی سازی بوده و با وجود تحریم های کنونی و مشکلات حاصل از آن، موفق به بومی سازی بسیاری از قطعات پیشرفته خودرو و ارتقاء دانش فنی پرسنل کروز که از سرمایه های اصلی این شرکت به شمار می روند، شدیم.
    وی درخصوص دستاوردهای کروز در داخلی سازی ECU گفت: ما در کروز توانسته ایم با استفاده از دانش و تخصص مهندسان این شرکت، توانمندترین تیم کالیبراسیون را در بین قطعه سازان ایجاد کنیم که منجر به داخلی سازی کامل ECU در 5 نسل شد. در نسل آخر آن که به تازگی بومی سازی شده، توانایی تجهیز دریچه گاز برقی برای موتورهای احتراق داخلی فراهم آمده است.
    انصاری ادامه داد: کروز توانایی تامین مدیریت موتور را به طور کامل دارد و با همت این بنگاه اقتصادی خطوط پیشرفته برای تولید موتورهایی با تکنولوژی بالاتر به زودی در کشور راه اندازی خواهد شد.
    مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز بیان کرد: در کروز تیم هایی جهت مطالعه در خصوص پیشروی موتورهای درون سوز و نیز خودروهای برقی تشکیل شده که در این مسیر پیشرفت های چشم گیری به وقوع پیوسته است و تلاش کروز حفظ جایگاه پیشرو و حضور در خط مقدم تغییرات موضوعات مربوط به موتورهای احتراق داخلی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو