فونیکسریمکسبهتام

فولکس واگن به ۲۶۰ هزار شاکی آلمانی غرامت می‌دهد

عصر خودرو- جدال طولانی اتحادیه حمایت از مصرف‌کنندگان آلمان با خودروسازی فولکس واگن به توافقی بر سر پرداخت خسارت به ۲۶۰ هزار نفر از صاحبان خودروهای دیزلی منتهی شد.

فولکس واگن به ۲۶۰ هزار شاکی آلمانی غرامت می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، پس از روشن شدن تقلب فولکس واگن در سیستم‌های سنجش آلاینده موتورهای دیزلی در سال 2015 این شرکت محکوم به پرداخت میلیاردها دلار جریمه در آمریکا شد، اما در مورد مشتریان آلمانی اوضاع فرق می‌کرد.
    فولکس واگن حاضر نبود زیر بار پرداخت خسارت به صاحبان آلمانی خودروهای دیزلی برود. صاحبان این خودروها پس از دوندگی زیاد و با کمک اتحادیه حامیت از مصرف‌کنندگان توانستند به بخشی از مطالبه خود از این شرکت برسند.

    بر این اساس دادگاه عالی در شهر برانشوایگ از طرفین دعوا خواسته بود بر سر پرداخت غرامت به توافق برسند. طبق اطلاعاتی که اشپیگل آنلاین منتشر کرده فولکس واگن در مجموع 830 میلیون یورو به مشتریان خودروهای دیزلی خود و برای هر یک از صاحبان این خودروها مبلغی میان یک هزار و 350 تا 6 هزار و 257 یورو خسارت پرداخت می‌کند.

    این مبلغ بر اساس مدل خودرو و زمان خرید آن تعیین شده است. در مجموع خسارتی که قرار است پرداخت شود حدود 15 درصد قیمت اولیه خودرو خواهد بود. این بر عهده صاحبان خودروهاست که آیا توافق را می‌پذیرند یا شکایت خود را برای گرفتن خسارت بیشتر شخصا پیگیری می‌کنند.

    شرکت فولکس واگن در سال 2015 اعتراف کرد که در فناوری سنجش میزان گازهای آلاینده خودروهای دیزلی تقلب کرده است. نخستین بار آژانس آمریکایی حفاظت از محیط زیست (EPA) در  سپتامبر 2015 از رسوایی خودروهای دیزلی فولکس واگن پرده برداشت.
    آن زمان بر اساس تحقیقات آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا مشخص شد که در نرم‌افزار سنجش میزان آلاینده‌های خودروهای فولکس‌واگن با موتورهای دیزلی تا حجم 2 لیتر دستکاری شده تا میزان آلاینده‌ها کم‌تر نشان داده شود.
    شرکت سهامی فولکس‌واگن فقط در نیمه نخست سال 2019 از معاملات خود سودی 10 میلیارد یورویی به دست آورده است. این رقم دو درصد بیشتر از سود این شرکت در زمان مشابه در سال 2018 بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو