فونیکسریمکسبهتام

رانا پلاس چه تغییری نسبت به نسخه قبلی دارد؟

عصر خودرو -راناپلاس جزو یکی از محصولات جدید ایران‌خودرو است که اخیرا از آن رونمایی شد.

رانا پلاس چه تغییری نسبت به نسخه قبلی دارد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز ،  آنطور که اعلام شده قرار است 9 محصول جدید توسط ایران‌خودرو طی سه سال آینده تولید و عرضه شود. این خودروها همزمان با انجام تعدات پیش‌فروش‌ها به تولید می‌رسند. اواخر بهمن ماه در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید دنا پلاس توربو اتوماتیک سه خودروی دیگر نیز به نمایش گذاشته شد که دو مورد از آن‌ها راناپلاس و سورن سال و دیگری پژو 207 پانوراما بود. چهار محصول صندوقدارK132، کراس اوورK125 و هاچ بک K121 و همچنین دنای برقی نیز از بهمن سال 99 تا بهمن 1401عرضه خواهد شد. در این گزارش قصد داریم اشاره‌ای به تغییرات یکی از محصولات بهبودیافته ایران‌خودرو یعنی راناپلاس داشته باشیم.

نخستین موردی که در نگاه به راناپلاس متوجه خواهید شد تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و عقب است. چراغ‌های جلو به نوعی طراحی شده که ظاهر اسپرت‌تری به خودرو داده است، ضمن این که طراحی جلوپنجره این خودرو نیز نسبت به نسخه قبلی تا حدودی تغییر کرده است. از جمله موارد دیگر نیز می‌توان به آینه‌های جانبی جدید با چراغ راهنما، دستگیره‌های هم‌رنگ بدنه، جلوپنجره و قالپاق جدید اشاره کرد.

داخل کابین نیز دستخوش تغییراتی شده که با ورود به آن شاهد یک غربیلک فرمان و سردنده مشابه نمونه استفاده شده در پژو 207 خواهید بود. در نتیجه امکان تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان نیز فراهم شده است. علاوه بر این نیز برای افزودن ظاهر اسپرت‌تر کنسول میانی با طرح فیبر کربن قرار داده شده و گرافیک پشت آمپر نیز تغییر پیدا یافته است.

روز گذشته نیز یک نشست خبری با حضور کیانوش پورمجیب معاون مدیرعامل ایران‌خودرو صورت گرفت و توضیحاتی در مورد خودروهای جدید ایران‌خودرو داده شد. در این میان به تغییرات صورت گرفته در مورد راناپلاس نیز اشاره‌ای شد. از جمله دیگر تغییراتی که به آن اشاره شد می‌توان تغییر ظاهر رودری‌ها با استفاده از پارچه جدید، استفاده از سیستم کروزکنترل، مجموعه صندلی‌های مشابه پژو 206 با روکش جدید، دستگیره درهای جانبی همرنگ با بدنه، غربیلک فرمان با لوگوی کرومی، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث، کیسه هوای راننده و شاگرد، عایق درب موتور، فرمان برقی، چراغ دیلایت به صورت آپشن و گیربکس اتوماتیک اشاره کرد.

یکی دیگر از نسخه‌های رانا نیز اخیرا رونمایی شد که کاملا برقی بود. طبق مشخصات اعلام شده رانای برقی می‌تواند به حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و توانایی طی کردن 220 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را دارد. این خودرو از باتری 30 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد و مدت زمان شارژ آن 8 ساعت خواهد بود هر چند که از فناوری شارژ سریع نیز استفاده می‌کند. از لحاظ توانایی پیشرانه برقی نیز می‌توان به حداکثر توان 122 اسب‌بخاری و حداکثر گشتاور 220 نیوتن.متر اشاره کرد. یکی از نکات جالب این بود که این رانای برقی به گیربکس اتوماتیک مجهز شده بود و به نظر می‌رسد که مشابه با گیربکس استفاده شده روی پژو 207 است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط