فونیکسریمکسبهتام

سرمایه گذاری کروز در تحقیق و توسعه سبب ارتقاء صنعت خودروسازی کشور

عصر خودرو- کروز با سه دهه فعالیت در زمینه تولید قطعات خودرو، در واحد تحقیق و توسعه خود اقدام به طراحی و بومی سازی بسیاری از قطعات پیشرفته خودرو کرده است. واحد تحقیق و توسعه در این شرکت از دو واحد الکترونیک و مکانیک تشکیل شده که بالغ بر ۲۵۰ نفر در زمینه پیشبرد داخلی سازی قطعات خودرو فعالیت دارند.

سرمایه گذاری کروز در تحقیق و توسعه سبب ارتقاء صنعت خودروسازی کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، محمدرضا دهقان مدیر تحقیق و نوآوری الکترونیک شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به اهداف این واحد گفت: واحد تحقیق و توسعه در کروز از سال 1389 در دو بخش الکترونیک و مکانیک شروع به فعالیت کرد و تا امروز توانسته بسیاری از قطعات خودرو را بومی سازی کند. اهداف ما در بخش الکترونیک این واحد، تحقیقات و طراحی سیستم های الکترونیک خودرو از جمله جلو آمپر، بادی کنترل، ایموبلایزر، ایمنی و ایربگ، مولتی مدیا، سوئیچ های الکترونیکی و... جهت داخلی سازی آن ها در خودروهای متفاوت است.
    مدیر تحقیق و نوآوری الکترونیک کروز با تاکید بر همکاری دانشگاهیان برای ارتقاء صنعت خودروسازی کشور تصریح کرد: قطعه‌سازان می توانند با همکاری دانشگاهیان در خصوص پروژه‌های تحقیقاتی خود نسبت به کاهش هزینه‌های تولید، ‌افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی مواد، طراحی محصول و تغییرات مهندسی خود اقدام کنند. کروز برای ارتقاء دانش فنی و دستیابی به موارد مذکور پروژه هایی به صورت موازی با دانشگاه های امیرکبیر، تهران و شریف پیش برده است و حدود 40 نفر از دانشجویان این دانشگاه ها در این واحد مستقر هستند که در آینده با گذراندن واحدهای آموزشی می توانند جذب این واحد شوند.
    دهقان در خصوص دستاوردهای واحد تحقیق و توسعه کروز در مشارکت با دانشگاه ها گفت: در سال جاری کروز توانست به کنترل بدنه نسل جدید خودروهای 405، 206 و سمند، مدل های متفاوت سوئیچ، ECU نسل جدید که دارای قابلیت های منحصر به فرد است و بسیار از قطعات دیگر به خودکفایی دست یابد.
    وی با تاکید بر اینکه با تکیه بر تحقیق و توسعه قادر به تولید همه قطعات به روز دنیا هستیم، بیان کرد: قطعه سازان همواره بر اساس نیاز خودروسازان اقدام به طراحی و تولید قطعه می کنند و با این وجود خودروسازان بودجه ای برای تحقیق و توسعه به قطعه سازان اختصاص نمی دهند. بخشی از بودجه ای که در زمینه تحقیق و توسعه هزینه می شود به نیروی انسانی و فضایی که به او اختصاص می یابد تعلق دارد و بخشی نیز به تجهیزات مرتبط با تحقیق و توسعه بازمی گردد که این تجهیزات گران قیمت بوده و اگر می خواهیم در این زمینه پیش رویم باید این تجهیزات را در اختیار داشته تا بتوانیم از آن استفاده کنیم و کروز همه ی هزینه های شامل این تحقیقات را در مجموعه خود برای برداشتن گام های هر چه بیشتر در پیشرفت این صنعت به تنهایی تامین می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو