فونیکسریمکسبهتام

کمبود لوازم بهداشتی مصوبه کارگروه مقابله با کرونا را در جایگاه‌های سوخت مازندران ابتر گذاشت

عصر خودرو- کمبود لوازم و تجهیزات ضدعفونی در بازار که بخشی از آنها ناشی از تقاضای روزافزون مردم است، مصوبه کارگروه مقابله با کرونا مازندران را در مورد سوخت‌گیری توسط کارگران در جایگاه های سوخت ابتر گذاشت.

کمبود لوازم بهداشتی مصوبه کارگروه مقابله با کرونا را در جایگاه‌های سوخت مازندران ابتر گذاشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، براساس مصوبه کارگروه مقابله با کرونا استان مازندران جایگاه داران سوخت در این خطه شمال کشور موظف شدند تا سوختگیری خودروها را از طریق کارگران مستقر در جایگاهها انجام بدهند و در راستای برنامه پیشگیرانه کرونا، خودروداران حق خروج از خودروها برای سوخت گیری ندارند.
    اگرچه به نظر می رسید که این مصوبه نیز همانند برخی دیگری از مصوبات پیشگیرانه این کارگروه از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاهها، سینماها، شبکه حمل و نقل ریلی درون استانی ودورکاری کارمندان دولت رنگ اجرایی بگیرد، ولی عدم پیش بینی برای چگونگی تامین لوازم مورد نیاز از جمله دستکش و ماسک و نبود این لوازم در داروخانه ها و فروشگاههای تجهیزات پزشکی باعث شده تا کارگران جایگاههای سوخت برای آنچه که حفظ سلامتشان اعلام کردند، زیر بار این مصوبه نروند.
    نبود لوازم بهداشتی پیشگیرانه
    یکی از متصدیان جایگاه سوخت در ساری می گوید : ما دستورالعمل کارگروه مقابله با کرونا را که از سوی شرکت نفت به ما ابلاغ شده را در جایگاه نصب کردیم و با کارگران نیز برای سوخت گیری توافق کردیم، ولی نبود تجهیزات بهداشتی شامل ماسک و دستکش موجب شده تا کارگران ما زیر بار این کار نروند.
    رضوان حسنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : علاوه بر آن کارگران جایگاههای سوخت محدودند و روزانه در هر نازل حدود 200 تا 300 دستگاه خودرو مراجعه می کنند و این میزان سوخت گیری از یک کارگر با این تعداد خودرو دشوار است و به نظر می رسد باید راهکارهای دیگری پیش بینی شود.
    وی اضافه کرد : در شرایط فعلی می بایست لوازم مورد نیاز از سوی مراکز بهداشتی در اختیار ما قرار گیرد و یا حداقل فروشگاه و یا داروخانه ای در سطح استان به ما معرفی شود که بتوانیم این لوازم را تهیه کنیم و پس از آن حداقل دستکش های یکبار مصرف را در جایگاهها به صورت رایگان در اختیار خودروداران قرار دهند تا آنها نیز کمک کنند.
    به گفته وی برای هر سوخت گیری خودرو در جایگاه با این شرایط حداقل 5 دقیقه زمان می برد و این کار از حوصله خودروداران نیز خارج است که در صف برای سوختگیری معطل شوند.
    راه اندازی کیف پول بانکی برای سوخت گیری
    یکی از کارگران جایگاههای سوخت در نکاء می گوید : در شرایط فعلی در کنار سوختگیری ما باید دریافت وجه را نیز همزمان از طریق کارتخوان مستقر در جایگاهها نیز انجام دهیم که این کار ما کارگران را دو برابر می کند.
    بهرام روزبهی گفت : بسیاری از خودروداران پس از سوختگیری تمایل دارند تا وجه را خودشان از طریق کارتخوان داخل جایگاه پرداخت کنند و اگر بحث پیشگیری از انتقال ویروس کرونا مطرح باشد، باید شماره گیری دستگاه هم با هر سوختگیری ضدعفونی شود.
    وی راهکار رفع این مشکل را اجباری کردن کیف پول الکترونیکی می داند که پس از سوختگیری به طور اتوماتیک پرداخت نیز انجام شود.
    تایید نایاب شدن لوازم بهداشتی و ضدعفونی
    رییس شرکت نفت مازندران ( منطقه ساری) می گوید : اگرچه ما دستورالعمل کارگروه مقابله با کرونا استان را به تمام جایگاهداران ابلاغ کردیم و آنها نیز موظفند این کار را اجرایی کنند.
    رجب پور مهمترین مشکل سر راه اجرای این دستورالعمل را نبود لوازم بهداشتی و ضدعفونی از جمله ماسک و دستکش در بازار اعلام کرد و افزود : در کارگروه نیز این مشکلات مطرح شد، ولی طبق اظهار مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان قرار شد تا برخی داروخانه هاو فروشگاه ها برای دریافت این تجهیزات به جایگاهداران ابلاغ شود.
    وی اضافه کرد : به هر حال اجرای کامل این مصوبه نیاز به همکاری خودروداران و صبر و حوصله آنها نیز نیاز دارد، چرا که سوختگیری صرفا با کارگران محدود در جایگاهها زمانبر است و اگر مردم همکاری نکنند، این برنامه نمی تواند اجرایی شود.
    تامین لوازم بهداشتی با هماهنگی علوم پزشکی
    معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران  در این باره اظهار داشت : سازمان ها ، ادارات دولتی و غیردولتی که نیاز به لوازم و تجهیزات بهداشتی برای اجرای مصوبات کارگروه مقابله با کرونا دارند، می توانند با هماهنگی این معاونت نیاز خود را تامین کنند.
    دکتر محمدرضا شیران گفت: ظرفیت تولید مواد ضدعفونی و ماسک در واحدهای تولیدی استان مازندران رو به افزایش است و پیش بینی می شود حداکثر تا پایان هفته آینده کمبودها بر طرف شود.
    استان مازندران دارای 218 جایگاه توزیع بنزین و 86 جایگاه گاز است که در گذشته تنها 18 جایگاه در ساری از بنزین یورو 4 و حدود 60 درصد از جایگاه ها از سوخت بنزین سوپر بهره مند بودند.
    به طور میانگین در این استان روزانه تا 7 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود در حالی که در استان تهران با چهار برابر جمعیت مازندران روزانه 12 میلیون لیتر بنزین مصرف می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو