فونیکسریمکسبهتام

۱۰ نکته مهم از بودجه؛

واردات خودرو آزاد شد

افزایش جریمه‌های رانندگی

عصر خودرو- متن بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور که در کمیسیون تلفیق مجلس با حکم حکومتی رهبری تصویب و برای تایید شورای نگهبان ارسال شده، منتشر شد. این گزارش به نکات قابل توجهی که در بودجه سال ۱۳۹۹ به تصویب رسیده پرداخته شده است.

واردات خودرو آزاد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تجارت نیوز ، متن بودجه سال 1399 کل کشور که در کمیسیون تلفیق مجلس با حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب تصویب و برای تایید شورای نگهبان ارسال شده، منتشر شد. این اولین بار است که لایحه بودجه با استناد به اصل 85 قانون اساسی، مستقیما از کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان می‌رود.

    به گزارش تجارت‌نیوز، بودجه سال 1399 کل کشور از حیث منابع و مصارف بیش از 2017 هزار میلیارد تومان بوده که سهم بودجه عمومی دولت 640٫7 هزار میلیارد تومان و سهم بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت بیش از 1435٫9 هزار میلیارد تومان است.

    این گزارش به نکات قابل توجهی که در بودجه سال 1399 به تصویب رسیده پرداخته شده است.
    انتشار 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

    به دولت اجازه داده می‌شود در سال 1399 مبلغ دو هزار میلیارد تومان اوراق مالی-اسلامی منتشر کند، تا در جهت احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) به مصرف برسد.
    مجاز بودن واردات خودرو

    در سال 1399 واردات خودروهای سبک و سنگین (با اولویت خودروهای ترکیبی (هیبریدی)) و ماشین آلات معدنی و راهسازی با ارز منشا خارجی طبق قوانین و مقررات مجاز است.
    گرفتن مالیات از خانه‌های خالی

    سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور واحدهای مسکونی خالی از سکنه واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر جمعیت در سال‌های 1397، 1398 و 1399 را شناسایی و مالیات متعلقه (54 مکرر) قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی را از مالکان آنها اخد کند.
    افزایش عوارض گمرکی بر واردات وسایل آرایشی و سیگار

    در سال 1399 به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعا 15 درصد اضافه و به ازای هر نخ سیگار وارداتی 10 ریال اخذ و منابع حاصله از آن به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجع بیماران اختصاص می‌یابد.
    افزایش جرایم رانندگی

    درسال 1399 تعرفه جرایم رانندگی  دو درصد (2%) افزایش می‌یابد و مبالغ حاصله به حساب درآمدی خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.
    گرفتن هزینه پیامک اعلام جرایم رانندگی از مالکان خودرو

    در اجرای ماده (8) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با اصلاحات و الحاقات بعدی، تخلفات و جریمه‌های رانندگی براساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از طریق پیامک به مالکان خودروها اعلام می‌شود. اپراتورهای تلفن همراه موظفند هزینه پیامک‌ها را در قبوض تلفن همراه مالکان وسیله نقلیه درج و مبالغ مربوطه را از آنها دریافت کنند.
    فروش 40 هزار میلیارد تومان اموال مازاد دولت

    به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود تا سقف 40 هزار میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولت به استثنای انفال را بدون رعایت تشریفات مربوط به تصویب هیات وزیران با رعایت قوانین و مقررات از طریق مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت با رعایت قانون تجارت با اصلاحات و الحاقات بعدی و نیز مقررات تعیین شده در قانون برگزاری مناقصات به نحوی که با مزایده منطبق باشد به فروش برساند.
    حذف سه دهک از یارانه بگیران

    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌گردد نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران، با ارایه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند.

    همچنین سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف است امکان ثبت نام برای افرادی که موفق به ثبت نام برای بهرهمندی از یارانه نشده‌اند را فراهم کند.
    افزایش قیمت پیامک برای حمایت معلولین، ساماندهی کودکان کار و خیابانی!

    اپراتورهای ارایه دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ یک تومان (10 ریال) از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب در آمد عمومی خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. درآمد حاصله متناسب با وصول تا سقف 100 میلیارد تومان جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.
    پرداخت وام ازدواج 50 میلیونی

    به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکز جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازداج آنها بعد از مورخ 1396/1/1 بوده و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها در سال 1399 معادل 50 میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو