فونیکسریمکسبهتام

تحقیق و توسعه کروز مطابق با تکنولوژی دنیا در حرکت است

عصر خودرو- واحدهای تحقیق و توسعه یا همان R&Dنقش مهمی در خلق محصولات جدید، کاهش هزینه های تولید، ارتقای بهره وری و افزایش سهم بازار دارند.

تحقیق و توسعه کروز مطابق با تکنولوژی دنیا در حرکت است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، اکبر حقی مدیر پشتیبانی و مهندسی بخش کروز گفت: این شرکت از بدو تاسیس همواره توجه ویژه ای به امر تحقیق و توسعه داشته و ما حصل آن بومی سازی بسیاری از قطعات است.
     حقی اظهار کرد: در کروز کمیته ای تخصصی جهت بررسی نیازمندی ها، انتخاب پروژه ها و قطعات با اولویت بالا جهت روند بومی سازی آن ها تشکیل شده است.
    مدیر پشتیبانی و مهندسی بخش کروز اظهار کرد: نتایج تحقیق و توسعه کروز، طراحی و تولید بیش از 4000 نوع قالب و خودکفایی قطعات متفاوت خودرویی بود که میلیون ها دلار صرف جویی ارزی به دنبال داشته است.
    واحدهای تحقیق و توسعه یا همان  R&Dنقش مهمی در خلق محصولات جدید، کاهش هزینه های تولید، ارتقای بهره وری و افزایش سهم بازار دارند و شرکت کروز توجه ویژه ای به این واحد در مجموعه خود دارد.
    اکبر حقی مدیر پشتیبانی و مهندسی بخش مکانیک شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به اهمیت وجود واحد تحقیق و توسعه در صنعت قطعه سازی گفت: تحقیق و توسعه نبض حیات شرکت های پیشرو در دنیا محسوب می شود که نقشی اساسی در طراحی و خلق محصولات جدید، بروزآوری و بهینه سازی محصولات موجود دارند. کروز به منظور در اختیار گرفتن بازارهای هدف که به دنبال کاهش قیمت تمام شده، کیفیت بالا و تنوع محصول است، از بدو تاسیس همواره توجه ویژه ای به امر تحقیق و توسعه داشته است.
    حقی با تاکید بر اینکه قطعه سازی بدون تحقیق و توسعه معنایی ندارد، تصریح کرد: کشوری که بخواهد با اتکا به دانش فنی داخلی خودروساز شود، هیچ راهی به جز محوریت قرار دادن تولید خود بر اساس تحقیق و توسعه نخواهد داشت. کروز در مجموعه ی خود با تامین کلیه هزینه ها از جمله هزینه تحقیقات، گام های هر چه بیشتر در پیشرفت این صنعت برداشته که توسعه شگرف و بومی سازی بسیاری از قطعات حاصل توجه این شرکت به بخش تحقیق و توسعه بوده است.
    مدیر پشتیبانی و مهندسی بخش مکانیک کروز با اشاره به زمانبر بودن فعالیت های تحقیق و توسعه اظهار کرد: همانند کلیه پروژه های تحقیقاتی، نتیجه تحقیق و توسعه در این صنعت نیز در کوتاه مدت نمایان نمی شود و ممکن است ماه ها و یا بیش از یکسال زمان لازم باشد تا حاصل کار نمایان شود. کروز با درک این موضوع آینده نگری را اساس کار خود قرار داده و امروزه نتایج سال ها تلاش و فعالیت در این زمینه دیده می شود.
    حقی در خصوص اهداف و وظایف تحقیق و توسعه بخش مکانیک بیان کرد: ما در این واحد تحقیقات و طراحی سیستم های مکانیک خودرو از جمله قطعات مربوط به دسته سیم، کنترل بدنه، چراغ، مالتی مدیا، جلو آمپر، نشانگرها، ریموت کنترل و... جهت داخلی سازی آن ها در خودروهای متفاوت را انجام می دهیم.
    مدیر پشتیبانی و مهندسی بخش مکانیک کروز با اشاره به دستاوردهای این شرکت تصریح کرد: طراحی و ساخت اجزاء مکانیکی پلت فرم های برقی کروز و بهینه سازی آن شامل مجموعه جعبه الکترونیکی کنترل بدنه، متعلقات مکانیکی جعبه الکترونیک ECU، فیوزباکس ها و ... بخشی از دستاوردهای این مجموعه که قابل استفاده در کلیه خودروهای داخلی با انجام برخی تغییرات است.
    وی با اشاره به چگونگی انتخاب یک قطعه جهت بومی سازی آن گفت: در کروز کمیته ای تخصصی شکل گرفته که به طور میانگین هفته ای دو روز به صورت تمام وقت جلساتی را با واحدهای شرکت در خصوص بررسی نیازمندی ها و انتخاب پروژه ها و قطعات با اولویت بالا جهت روند بومی سازی آن تشکیل می دهند. ما در این جلسات عوامل متفاوتی مانند مقرون به صرفه بودن، مواد و تجهیزات مورد نیاز و ... را امکان سنجی می کنیم و بر این اساس زمینه طراحی و تولید قطعات مورد نظر فراهم می شوند.
    حقی با اشاره به اینکه تحقیق و توسعه سبب اشتغالزایی و بومی سازی بسیاری از قطعات در کروز شده است، اظهار کرد: تحریم ها عامل اصلی تکاپو و پیشرفت در تولید داخل بسیاری از قطعات بود. در کروز از تحریم های دوره اول در سال 91 تحقیقات اصلی آغاز شد و در دوره دوم تحریم با توجه به چشم اندازهای شرکت از منظر فنی می توان گفت به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم و ماحصل کار ما در این 7 سال، طراحی و تولید بیش از 4000 نوع قالب و خودکفایی قطعات متفاوت خودرویی بود و اکنون در خطوط تولید و محصولات گوناگون شرکت استفاده می گیرند که میلیون ها دلار صرف جویی ارزی به دنبال داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو