فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو :

درآمد هزاران میلیاردى دولت از طریق واردات خودرو

خودرو ارزان می‌شود؟

عصر خودرو- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به سودآورى بالاى واردات خودرو براى دولت تاکید کرد: واردات خودرو به روش دولتى نه تنها قیمت‌ها را کاهش نمی‌دهد بلکه به خاطر تعرفه بالا، منجر به افزایش قیمت این خودرو‌ها نیز خواهد شد.

درآمد هزاران میلیاردى دولت از طریق واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،  مهدى دادفر با اشاره به آزادسازى واردات در سال٩٩ اظهار کرد: واردات خودرو دو سال است که به صورت غیر منطقى قطع شده بنابراین ادامه روند واردات هم حق واردکننده و هم مردم است، اما اجراى این موضوع با توجه به پافشارى رییس بانک مرکزى بر عدم خروج ارز، بعید به نظر مى‌رسد.

    او اضافه کرد: البته واردکنندگان روش‌های واردات بدون انتقال ارز را پیشنهاد کرده‌اند ولى دولت و بانک مرکزى آن‌ها را نپذیرفت، بنابراین اگرچه این موضوع در بودجه سال٩٩ آورده شده اما اجراى آن در شرایط فعلى تا حدودى دور از تصور است.

    دادفر با تاکید بر اینکه واردات در شرایط فعلى قیمت خودروهاى خارجى را ارزان نخواهد کرد، گفت: با توجه به تعرفه بالاى خودروهاى وارداتى، افزایش نرخ ارز و سود بالاى بازرگانى، واردات منجر به کاهش قیمت خودروهاى خارجى نخواهد شد بلکه فقط درآمد هزاران میلیاردى عاید دولت خواهد کرد.

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد: به طور مثال قیمت یک خودروى وارداتى ٣٥هزار دلارى با تعرفه ٩٥درصد و ارز ١٤هزار تومانى، حدود ٨٢۰میلیون تومان مى‌شود که اگر ٢۰درصد عوارض را هم به آن اضافه کنیم، هزینه تمام شده این خودرو بیش از یک میلیارد خواهد شد که البته باید با قیمتى بالاتر به مشتوى عرضه شود؛ بنابراین با این قیمت‌ها متقاضى چندانى براى خودروهاى خارجى وجود نخواهد داشت.

    به گفته دادفر، درصورتى که دولت تعرفه واردات را تا حدود ٢۰درصد کاهش دهد، واردکنندگان مى‌توانند از طریق واردات بدون انتقال ارز، خودروهاى خارجى را با قیمتى کمتر به مشترى عرضه کنند؛ در غیر این صورت اگرچه واردات تا حدودى کسب‌وکار روبه تعطیلى واردکنندگان را حفظ مى‌کند اما نه به سود مردم بوده و نه توسعه خدماتى در پى خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو