فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشریح کرد:

بررسی واردات خودروهای لوکس بر قیمت چارچرخ‌ها

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید از آنجایی که در تجارت، عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند و در شرایط کنونی عرضه چارچرخ ها نسبت به سنوات گذشته ۴۰ درصد اُفت داشته، تورم در بازار خودرو موضوع دور از انتظاری نیست.

بررسی واردات خودروهای لوکس بر قیمت چارچرخ‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  درباره علت افزایش قیمت خودرو در هفته‌های گذشته، گفت: از آنجایی که در تجارت، عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند و در شرایط کنونی عرضه چارچرخ ها نسبت به سنوات گذشته 40 درصد اُفت داشته، تورم در بازار خودرو موضوع دور از انتظاری نیست.

    سرازیر شدن نقدینگی موجود در جامعه به سمت بازار یکی از دلایل گرانی خودرو

    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی، سرازیر شدن نقدینگی موجود در جامعه به سمت بازار خودرو را یکی دیگر از دلایل گرانی این کالا دانست و افزود: از آنجایی که نقدینگی موردنیاز قطعه‌سازان در موعد مقرر به آنها پرداخت نشد، شرکت های خودروسازی نتوانستند میزان تولید و در نتیجه عرضه خودرو به بازار را افزایش دهند.

    وی عدم تامین به موقع نقدینگی مورد نیاز قطعه‌سازان را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر برشمرد و اظهار کرد: در جلسات متعددی این مشکل با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، قطعه سازان و نمایندگان بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای حفظ تیراژ کنونی تولید و افزایش آن، به خودروسازان تسهیلات پرداخت شود در حالی که این اتفاق نیافتاد.

    واردات خودروهای لوکس تاثیری بر قیمت چارچرخ ها ندارد

    این نماینده مردم در مجلس دهم درباره تاثیر واردات خودرو با ارز منشا خارجی بر بازار، اضافه کرد: براساس تجربه، منظور از واردات خودرو، واردات خودروهای لوکس به کشور است، بنابراین این امر تاثیری در قیمت خودروهای پرتیراژ ندارد در واقع واردات خودروهای پرتیراژ یا قطعات موردنیاز تولید سراتو، ال 90 و... می تواند در کاهش قیمت ها اثرگذار باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو