فونیکسریمکسبهتام

"وایمو" سیستم جدید خودرو خودرانش را معرفی کرد

عصر خودرو- بنابرگزارش‌ها فناوری "شناسایی عابر پیاده" خودروهای خودران شرکت "وایمو" پیشرفته تر از گذشته شده است و حال خودروهای خودران این شرکت میتوانند از نیم کیلومتری عابران پیاده را شناسایی کنند.

"وایمو" سیستم جدید خودرو خودرانش را معرفی کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، "وایمو"(Waymo)، شرکت خودران گوگل که در حال حاضر تحت نظر شرکت "آلفابت"(Alphabet) فعالیت می‌کند، اخیرا اعلام کرده فناوری شناسایی عابران پیاده این شرکت اکنون از فاصله نیم کیلومتری قادر به شناسایی عابران پیاده است.

    تابستان سال 2019 این شرکت توانست مجوز کمیسیون خدمات شهری کالیفرنیا"(CPUC) را برای انتقال مسافران با تاکسی‌های رباتیک بگیرد. این مجوز برای وایمو، گامی دیگر به سوی فعالیت‌های تجاری بود.

    شرکتهای خودروسازی در جهان به سرعت در حال توسعه خودروهای خودران پیشرفته هستند،شرکت وایمو نیز از قافله جا نمانده و اخیرا سیستم نسل پنجم خود برای خودروهای خودران را معرفی کرده است. این سیستم  "وایمو درایور" (Waymo Driver) نام دارد و توسط این سیستم خودروهای خودران درک جامع تری از محیط اطراف و وسایل نقلیه اطراف خود دارند و علاوه بر این قادر به مشاهده و شناسایی عابران پیاده و علائم راهنمایی رانندگی جاده ها از فاصله نیم کیلومتری هستند.

    طبق گفته این شرکت ، دادههای سیستم وایمو درایور توسط خود این خودروهای خودران جمع آوری شده است چراکه این خودروها مسافتی بیش از 20 میلیون مایل را در جاده ها طی کرده اند و دادههایی جمع آوری کرده اند که به شرکت در توسعه این فناوری کمک کرده است. در میان به روزرسانی های سخت افزاری ، حسگرهای جدید لیدار نیز تعبیه شده اند که یک دید 360 درجه از اطراف و بالای ماشین ارائه دهند. از عملکرد این حسگرها میتوان به ردیابی موانع، عابران پیاده و شناسایی اشیا و علائم راهنمایی رانندگی حتی در مکانهای شلوغ اشاره کرد.

    لایدار (Lidar)، یا لیدار، یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب‌شده، فاصله را اندازه می‌گیرد. لایدار مشابه رادار است که بعضی اوقات نیز رادار لیزری نامیده می‌شود. اختلاف اصلی لایدار و رادار، طول موج‌های تابشی مورد استفاده است. رادار از طول موج‌هایی در ناحیه رادیویی استفاده می‌کند در حالی که لایدار طول موج‌های لیزری بکار می‌برد.

    علاوه بر تعبیه حسگرهای جدید، دوربینهای پیشرفته نیز از تجهیزات جدید این خودروها هستند که آنها را قادر به شناسایی عابران پیاده و علائم راهنمایی رانندگی در فاصله نیم کیلومتری میسازد. این سیستم به حدی پیشرفته است که قادر به عمل در روزهای بارانی و برفی و هوای مه گرفته نیز است.

    شرکت وایمو در حال حاضر این سیستم را در خودرو برقی "جگوار I-Pace" خود به کار گرفته است و اظهار کرده پس از آزمایشات بسیار دریافتیم عملکرد این سیستم بی نقص و خوب است. این خودرو 394 اسب بخار قدرت داشته و قادر است در عرض 4.5 ثانیه، سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت افزایش دهد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو