فونیکسریمکسبهتام

راه‌اندازی آزمایشی مرکز کنترل و مدیریت ترافیک سمنان

عصر خودرو- سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان از تجهیز و راه اندازی مرکز کنترل و مدیریت ترافیک شهرداری سمنان در راستای تحقق فاز اول مطالعات سامانه‌های هوشمند حمل و نقل شهری سمنان خبرداد.

راه‌اندازی آزمایشی مرکز کنترل و مدیریت ترافیک سمنان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مسعود میرشریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: هوشمندسازی یکی از موضوعات با اهمیت در حوزه مدیریت شهری است و راه اندازی مرکز کنترل ومدیریت ترافیک شهری در راستای دستیابی به شهر هوشمند ، کنترل ترافیک شهری و کاهش حوادث ایجاد شده است.

    وی گفت: استفاده از سامانه‌های هوشمند و ثبت تخلفات در دیگر شهرها راهکاری مناسب برای کنترل ترافیک شهری بوده و نقش بسزایی در حل مسائل ترافیکی شهرها داشته است.از این رو این موضوع از جمله ضروری‌ ترین برنامه‌های دارای اولویت برای شهرداری سمنان بوده که در سال جاری دنبال شد .

    وی با اشاره به هزینه‌های راه‌اندازی این مرکز در سمنان اضافه کرد: در مجموع هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و 700 میلیون تومان جهت نصب و بهره برداری از بیش از 25 کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر و ایجاد زیرساخت مناسب و تجهیز مرکز کنترل هزینه شده است.

    وی همچنین از تخصیص اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای تهیه دوربین‌های پایش تصویر و ثبت تخلف و نصب در معابر شهر خبر داد و عنوان کرد: راه اندازی این مرکز در افزایش امنیت و بهبود برنامه ریزی برای روان سازی ترافیک و همچنین کاهش تخلفات رانندگی و تصادفات درون شهری نقش مهمی دارد.

    میرشریفی با اشاره به نصب بیش از 25 دوربین  پایش تصویر در 7 نقطه شهر سمنان اظهار کرد: دوربین های پایش تصویری در میادین سعدی، امام خمینی (ره) ،کوثر ، معلم ، امام رضاع وپل شهید شاطری و  تقاطع بلوار قائم (عج) و مولوی نصب شده است همچنین  دوربین های ثبت تخلف نیز در 6 نقطه از شهر شامل بلوار 15 خرداد ، بلوار بسیج ، بلوار شهید اخلاقی و در سه نقطه از بلوار شهید نوروزی نصب شده که در کنترل و کاهش سرعت غیر مجاز و در نهایت کاهش تصادفات و نقاط حادثه خیز موثر است .

    سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: روان‌سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور و کاهش تصادفات و حفظ جان و آرامش شهروندان از اولویت برنامه ریزی اساسی شهرداری سمنان است که با بهره برداری کامل از مرکز کنترل پایش تصویری شهر که در سه فاز عملیاتی خواهد شد محقق می گردد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو