فونیکسریمکسبهتام

احتمال حذف طرح ترافیک

عصر خودرو- عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران از احتمال واریز دور دوم کمک‌های معیشتی به دستفروشان پایتخت خبر داد و گفت: در صورت تعطیلی مترو، احتمالا طرح ترافیک در تهران نیز به صورت موقت حذف خواهد شد.

احتمال حذف طرح ترافیک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران  درباره احتمال تعطیلی حمل و نقل عمومی در پایتخت اظهار داشت: تعداد مسافران مترو قبل از شیوع کرونا بسیار زیاد بود و روزانه به بیش از 2 میلیون و 500 سفر در مترو می‌رسید که پس از انتشار خبر کرونا، این آمار به 700 هزار سفر در روز کاهش یافت و در ایام نوروز نیز کمتر شد.

    وی افزود: به دلیل باز بودن ادارات، هنوز استفاده از حمل و نقل عمومی در پایتخت انجام می‌گیرد و ما پیشنهاد تعطیلی مترو و اتوبوس را به رئیس‌جمهور و ستاد کرونا داده‌ایم، ولی هنوز پاسخی به ما ارسال نکرده‌اند.

    عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد:‌در صورت ابلاغ تعطیلی مترو و اتوبوس،  آمادگی لازم را جهت اجرای آن خواهیم داشت و تأکید داریم که تعطیلی مترو و اتوبوس زنجیره انتقال کرونا را مسدود می‌کند.

    نژادبهرام با اشاره به اینکه شهرداری پیشگام در بسیاری از اقدامات جهت مقابله با کرونا بوده است، گفت:البته شورای شهر عضو ستاد مقابله با کرونا نیست و تصمیم‌گیری‌ها در پایتخت مانند تعطیلی مترو به صورت کلان انجام می‌گیرد.

    وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پیشنهاد تعطیلی مترو و اتوبوس، پیشنهاد حذف موقتی طرح ترافیک در پایتخت را نیز داشته‌ایم که بررسی‌های لازم در این زمینه باید در شورای ترافیک تهران و ستاد کرونا انجام شود.

    این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: به دلیل تعطیل نشدن ادارات، استفاده از مترو همچنان وجود دارد و باید هر چه سریع‌تر تکلیف در این زمینه مشخص شود تا به صورت جدی شاهد مقابله با کرونا باشیم.

    نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که برای مشاغل آسیب‌دیده در پایتخت به دلیل شیوع کرونا، شهرداری چه برنامه‌ای در دستورکار دارد، گفت: شورای شهر و شهرداری نمی‌تواند برای همه صنوف اقدامات حمایتی انجام دهد و یا به طور مستقیم ورود یابد. دولت تصمیماتی در این زمینه گرفته تا از صنوف آسیب‌دیده و کارگاه‌های کوچک و متوسط حمایت کند.

    وی بیان داشت: در مورد دستفروشان نیز مذاکراتی جدید با برخی از نهادها همچون بنیاددمستضعفان داشته‌ایم تا بتوانیم برای بار دوم، کمک‌های معیشتی نقدی به آنها پرداخت کنیم و امیدوارم این موضوع هر چه سریع‌تر  محقق شود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو