فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۳۱ درصدی ترددهای جاده‌ای پس از اجرای طرح فاصله گذاری

عصر خودرو- مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و سازمان حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که کل ترددهای بین استانی کشور در روز گذشته (۱۰ فروردین ماه) نسبت به روز مشابه پارسال ۷۴ درصد و نسبت به متوسط ترددهای دو روز قبل از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ۳۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش ۳۱ درصدی ترددهای جاده‌ای پس از اجرای طرح فاصله گذاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علی اکبر آشوری درباره آخرین وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در جاده‌های بین استانی پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: کل ترددهای بین استانی ثبت شده کشور در 10 فروردین ماه که توسط سازمان‌های تردد شمار به ثبت رسیده بالغ بر 614 هزار انواع وسایل نقلیه است که نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته 74 درصد و نسبت به روز قبل آن 4 درصد کاهش داشته است. همچنین این میزان تردد نسبت به متوسط تردد دو روز قبل از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی یعنی ششم و هفتم فروردین ماه امسال 31 درصد کاهش داشته است.

    وی افزود: همچنین آمار تجمعی ترددهای بین استانی کل کشور از مورخ 25 اسفند ماه سال گذشته تا 10 فروردین ماه امسال نشان می‌دهد که بالغ بر 13 میلیون تردد انواع وسایل نقلیه ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یعنی 25 اسفند ماه 1397 تا 10 فروردین پارسال 62 درصد کاهش داشته است.

    وضعیت ترددهای استان تهران

    مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و سازمان حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره آخرین وضعیت ترددهای استان تهران و دیگر استان‌های پرتردد این گونه توضیح داد که برای استان تهران مجموعا ورود و خروج وسایل نقلیه در 10 فروردین ماه امسال 154 هزار تردد بوده است که این عدد نسبت به روز قبل 6 درصد و نسبت به زمان مشابه سال گذشته 73 درصد کاهش یافته است. همچنین آمار تجمعی تردد در استان تهران از 25 اسفند ماه سال 1398 تا دهم فروردین ماه امسال بیش از سه میلیون و 739 هزار تردد انواع وسیله نقلیه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 54 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

    وضعیت ترددهای استان مازندران

    آشوری اضافه کرد: استان مازندارن به عنوان یکی از استان‌های پر تردد در این ایام نیز مورد ارزیابی قرار گرفته که کل تردد در این استان در روز گذشته بالغ بر 30 هزار وسیله نقلیه بوده که نسبت به روز قبل 5 درصد و نسبت به روز مشابه سال قبل 84 درصد کاهش را نشان می دهد. همچنین این آمار برای استان گیلان تردد 22 هزار وسلیه نقلیه در دهم فروردین ماه را نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل از آن 4 درصد و نسبت به روز مشابه سال گذشته 85 درصد کاهش داشته است.

    وضعیت ترددهای استان قم

    وی وضعیت ترددهای ورودی و خروجی استان قم را این گونه اعلام کرد: در این استان 61 هزار تردد وسایل نقلیه مختلف به ثبت رسیده که نسبت به روز مشابه سال گذشته 79 درصد کاهش یافته است  اما نسبت به روز قبل 6 درصد افزایش یافته که البته این مسئله نشان می‌دهد که استان‌های مانند قم استان‌های عبوری هستند و از سوی دیگر طرح فاصله گذاری اجتماعی بازگشت مسافران به محل سکونتشان را تشویق می‌کند.

    مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و سازمان حمل و نقل جاده‌ای در پایان گفت: گرچه برای ورود به هر شهر فقط ساکنان و بومی‌های آن منطقه مجاز هستند و این مسئله توسط کد ملی، شماره پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو افراد ارزیابی می‌شود اما برخی مردم برای اطلاع از جزئیات محدودیت‌های طرح فاصله گذاری اجتماعی با سامانه تلفنی 141 سازمان راهداری تماس می‌گیرند، اما براساس آخرین اطلاعیه شماره کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا مرجع پاسخگویی به ابهامات مردم، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، پرتال وزارت کشور و سامانه تلفنی 197 است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو