فونیکسریمکسبهتام

بحران به کارخانه‌های بزرگ خودروسازی هم رسید

عصرخودرو : قرارداد کارگران فعال در واحدهای خودرو سازی از یک سال به سه ماه کاهش یافته است/ میزان تولیدات امسال واحدهای خودروسازی ۶۰ درصد کاهش یافته است.

بحران به کارخانه‌های بزرگ خودروسازی هم رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳:۰۹
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایلنا، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اعلام کرد: به علت مشکلات اقتصادی قرارداد کارگران فعال در واحدهای خودرو سازی از یک سال به سه ماه کاهش یافته است.



    رحمت الله پور موسی از کاهش ظرفیت تولید در کارخانه های بزرگ خودرو سازی خبر داد و به ایلنا گفت: میزان تولیدات امسال واحدهای خودروسازی 60 درصد کاهش یافته است و این در حالیست که سایر واحدهای تولیدی نیز با 35 درصد ظرفیت فعالیت می کنند.



    رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان رضوی افزود: کارخانه های بزرگ خودرو سازی به دلیل اعمال سیاست های تحریم و ناتوانی در تامین نقدینگی در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.



    این مقام کارگری در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به افزایش تعداد واحدهای بحرانی در بخش تولید، افزود: کارگران فعال در واحدهای تولیدی به دلیل ناتوانی در تامین نیازهای اساسی خود روزانه بیش از ۱۲ ساعت فعالیت می کنند.



    او با اشاره به عدم تناسب نرخ دستمزد کارگران با نرخ تورم تصریح کرد: دستمزد فعلی کارگران تنها ۲۰ درصد از نیازهای اساسی آن ها را تامین می کند.



    پور موسی با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران فعال در واحدهای تولیدی کشوراذعان داشت: روند ناعادلانه افزایش دستمزد کارگران موجب شده است که نیروی کار فعال در واحدهای تولیدی ایران به منظور تامین مایحتاج اولیه زندگی خود همواره در رنج و عذاب می باشد.



    این مقام کارگری با تاکید بر لزوم افزایش حمایت های دولت از کارفرمایان تصریح کرد: کارگران زمانی از یک امنیت شغلی پایدار برخوردار می شوند که دولت به صورت مستقیم از کارفرمایان حمایت های نقدی و غیر نقدی کند.



    پورموسی با انتقاد از افزایش بی رویه نرخ تورم، تصریح کرد: در حال حاضر افزایش بی رویه نرخ تورم در کشور موجب شده است که هر ساله فاصله مزدی کارگران با نرخ خط فقر کنونی بیش از پیش افزایش یابد.


    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو