فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۷۰ درصدی مسافران ناوگان تاکسیرانی کشور

عصر خودرو- همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از خودروهای فراری به رنگ قرمز سنتی این شرکت و فضای داخلی با چرم دباغی شده تزئین شده‌اند. حالا به شما می‌گویم چرا این تنها حالتی است که باید فراری خود را به آن شکل سفارش دهید.

کاهش ۷۰ درصدی مسافران ناوگان تاکسیرانی کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، مرتضی ضامنی (مدیرعامل اتحادیه‌های تاکسیرانی شهری کشور)  درخصوص ممانعت برخی پیمانکاران در پرداخت حقوق ماهانه رانندگان سرویس مدارس پس از شیوع کرونا گفت: این موضوع تابع قرارداد فی مابین هر شهر با رانندگان و تابع مصوبات کارگروه ماده 18 در هر شهر است. در نتیجه نمی‌توان برای کل کشور یک قاعده مشخص متصور شد. هرچه در قرارداد فی مابین شرکت‌ها و والدین تنظیم شده، مبنای عمل است، اما اگر در این دوره‌ای که رانندگان مدارس فعالیتی در جابجایی دانش آموزان ندارند، هزینه‌ای پرداخت نشود، بنابر اعلام آموزش و پرورش پس از اعلام اتمام شیوع کرونا، سال تحصیلی ادامه خواهد داشت و سرویس‌ها برقرار و در آن زمان جایگرین وجه باید پرداخت شود.

    او ادامه داد: اگر قرارداد بین والدین و شرکت‌ها به اینگونه باشد که والدین در این شرایط حتما باید هزینه را پرداخت کنند، شرکت‌ها موظف هستند وجه را به رانندگان پرداخت کنند و در صورتی که شرکتی تخلف کند، رانندگان می‌توانند به شهردای و سازمان تاکسیرانی شهر مروبطه مراجعه کنند تا موضوع در کارگروه ماده 18 و کمیسیون‌های انظباطی سازمان تاکسیرانی مورد بررسی قرار گرفته و رای لازم صادر شود.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور درخصوص کاهش استفاده از ناوگان تاکسیرانی پس از شیوع کرونا در سطح کشور گفت: تا قبل از آغاز سال نو، حدود 40 درصد کاهش مسافرگیری داشتیم در حوزه تاکسیرانی که این درصد اکنون به حدود 70 درصد رسیده است که لطمه زیادی به رانندگان تاکسیرانی به عنوان اقشاری که منبع درآمد آنها از محل حمل و نقل مسافر است، وارد شده است.

    او درخصوص محدودیت‌هایی که در جابجایی مسافر برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده، گفت: براساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت مقرر شد در شهرها میزان ناوگان فعال متناسب با نیاز و مسافر باشد و ظرفیت مسافرگیری را شهرداری‌ها باید کنترل و مدیریت کنند و در ایستگاه‌های مختلف در حدی که صرفا نیاز است، ناوگان فعال باشد.

    ضامنی در ادامه گفت: همچنین رعایت نکات بهداشتی و مسائل ضدعفونی و رعایت فاصله اجتماعی باید توجه شود و به صورت دوره‌ای و روزانه ضدعفونی توسط شهرداری‌ها و رانندگان انجام می‌شود و از لحاظ بهداشتی سعی کردیم پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را اجرا کنیم.

    مدیرعامل اتحادیه‌های تاکسیرانی شهری کشور درخصوص کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای رانندگان تاکسی گفت: در بحث مواد ضدعفونی‌کننده موفق شدیم ارتباط مستقیم تولیدکننده، مصرف‌کننده را برقرار کنیم و تقریبا با یک ششم قیمت این محلول در اختیار شهرداری‌ها قرار داده می‌شود، در نتیجه درخصوص تامین محلول ضدعفونی‌کننده مشکلی نیست.

    اودرخصوص تامین ماسک و دستکش گفت: در تامین دستکش و ماسک واقعا مشکل داریم، چراکه یا موجود نیستند و اگر هم گیر بیاید قیمت‌های بسیار بالایی دارند و باتوجه به اینکه حالت مصرفی دارند و آنها باید دائما توسط رانندگان تعویض شوند، نیاز این حوزه بالاست و تاکنون نتوانستیم به‌صورت متمرکز و کلی ماسک و دستکش تهیه کنیم. تامین ماسک موردی بوده است و به صورت فراگیر در سطح کشور اتفاق نیفتاده است.

    ضامنی گفت: انتظار نداریم که به صورت یارانه‌ای ماسک و دستکش در اختیار ما قرار دهند اما یکی از درخواست‌های ما از مراجع مربوطه و تولیدکنندگان این است که حداقل با قیمت اصلی محصولات را در اختیار بخش حمل و نقل عمومی قرار دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو