فونیکسریمکسبهتام

امکان ایزوله رانندگان اتوبوس های تک کابین وجود ندارد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، گفت: جداسازی راننده اتوبوس از مسافران تنها در اتوبوس های بی آر تی به دلیل داشتن سه در، امکان پذیر است.

امکان ایزوله رانندگان اتوبوس های تک کابین وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، محمود ترفع در خصوص اینکه چرا در تمامی اتوبوس‌ها صندلی راننده جداسازی نشده است، افزود: پیش از این نیز اعلام شده بود این اقدام در اتوبوس‌های بی آر تی انجام شده است، نه در تمامی اتوبوس‌های شهر تهران. اتوبوس‌های بی آر تی دارای سه در است و می‌توان صندلی راننده را ایزوله کرد. همچنین مسافران در ایستگاه‌ها کارت زده و در داخل اتوبوس، کرایه را نمی‌پردازند اما در اتوبوس‌های تک کابین، مسافران در قسمت جلو کرایه‌ها را پرداخت می‌کنند و اگر راننده را ایزوله کنیم، کار برای پرداخت کرایه و زدن کارت دشوار می‌شود، بنابراین در اتوبوس‌های تک کابین نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

    وی در خصوص تعداد پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: 40 نفر از پرسنل اتوبوسرانی که 18 نفر آنها راننده هستند به این بیماری مبتلا شده‌اند که متأسفانه از این بین دو نفر از رانندگان فوت شده‌اند.

    ترفع در مورد میزان افزایش مسافران در روز شنبه 16 فروردین، افزود: امروز به نسبت روزهای دیگر کلاً شهر شلوغ تر بود اما ما به طور دقیق نمی‌توانیم بگوییم چه میزان مسافر امروز به ناوگان افزوده شده، زیرا برخلاف مترو، دستگاه‌های کارت زنی ما آفلاین است و نمی‌توانیم به طور لحظه‌ای بگوییم چه تعداد مسافر در خطوط اتوبوسرانی افزایش داشته اما شواهد عینی نشان می‌دهد با آغاز فعالیت ادارات، تعداد مسافران افزایش یافته است.

    وی در پاسخ به برخی از اخبار مبنی بر تعطیلی کارواش‌های اتوبوسرانی و احتمال عدم ضدعفونی کردن برخی از اتوبوس‌ها، گفت: چنین موضوعی که ما اتوبوس‌ها را ضدعفونی نمی‌کنیم صحت ندارد، بلکه تعداد دفعات ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها افزوده شده است.

    ترفع افزود: در روزهای ابتدایی اسفندماه قبل از آنکه پروتکلی برای ضدعفونی وجود داشته باشد، ما اتوبوس‌ها را هر شب در کارواش‌ها ضدعفونی می‌کردیم که پس از آن بر اساس پروتکل‌های جدید باید چهار بار در روز این ضدعفونی کردن انجام می‌شد، نخست ابتدای صبح، حدفاصل صبح تا ظهر، بعداظهر و شب اما در حال حاضر ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها به شکل کاملاً متفاوتی از روزهای ابتدایی انجام می‌شود به این ترتیب که در ابتدای ایستگاه و در انتهای ایستگاه، اتوبوس‌ها ضدعفونی می‌شوند، بنابراین دیگر نیازی به ضدعفونی کردن کل اتوبوس‌ها به صورت شبانه در کارواش‌ها وجود ندارد.

    به گزارش مهر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز امروز در خصوص آمار مبتلایان به کرونا بین رانندگان تاکسی گفت: متأسفانه سه نفر از رانندگان تاکسی در اثر ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند اما برنامه ریزی انجام داده‌ایم تا آمار دقیق‌تری از تعداد رانندگان تاکسی مبتلا به کرونا داشته باشیم. این برنامه به صورت الکترونیکی خواهد بود و آمار رانندگانی که خود یا افراد خانواده آنها مبتلا شده‌اند، جمع آوری می‌شود.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز از افزایش مسافران در خطوط مختلف خبر داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو