فونیکسریمکسبهتام

جمع‌آوری نمونه‌های آزمایش کووید-۱۹ با خودروهای خودران

عصر خودرو- کلینیک مشهور مایو در فلوریدای آمریکا برای جمع آوری و حمل و نقل نمونه‌های آزمایش کروناویروس اصطلاحا از شاتل‌های خودران استفاده می‌کند.

جمع‌آوری نمونه‌های آزمایش کووید-۱۹ با خودروهای خودران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، ایالات متحده مانند بسیاری دیگر از کشورهای از جهان، سعی در به حداقل رساندن برقراری ارتباط بین شهروندان خود دارد، زیرا با گسترش ارتباط فیزیکی میان افراد، شیوع کروناویروس جدید غیر قابل مهار خواهد شد.

    پروژه جدیدی که در کلینیک مایو (Mayo) اتفاق می‌افتد، در حال بررسی این مسئله و اجرا کردن آن در آزمایش‌های پزشکی است. بر همین راستا، در آنچه برای اولین بار در این کشور صورت می‌گیرد، از شاتل‌های خودران برای جابجایی نمونه‌های تست کووید-19 به آزمایشگاه برای تجزیه و تحلیل استفاده می‌شود تا این فرآیند، بدون حضور انسان و احتمال انتقال ویروس به وی انجام شود.

    کلینیک مایو برای انجام این پروژه با اداره حمل و نقل "جکسون ویل" و استارتاپ‌های خودران موسوم به "بیپ" و "نایوا" همکاری کرده است.

    بدین ترتیب از تاریخ 30 مارس، چهار شاتل خودران شروع به سرویس‌دهی در مسیر بین محل آزمایش و آزمایشگاه در فلوریدا کرده‌اند.

    پس از اتمام آزمایش و نمونه‌گیری، کارکنان نمونه‌ها را درون یک ظرف امن قرار می‌دهند و آنها را در شاتل خودران می‌گذارند تا ادامه مسیر انتقال نمونه، عاری از حضور انسان باشد.

    در حالی که هیچ راننده انسانی در شاتل حضور ندارد، اما با یک خودروی دیگر که در فاصله ایمن، پشت آن حرکت می‌کند، همراهی می‌شود. این شاتل‌ها همچنین از یک مرکز فرمان مرکزی کنترل می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که امور به شکل روان اجرا می‌شوند.

    به این ترتیب، احتمالا این روش کارآمدتر از حمل و نقل نمونه‌ها به وسیله انسان است و در زمانی که به عنوان مثال همه از رستوران‌ها انتظار تحویل بدون تماس انسان را دارند و فاصله‌گذاری اجتماعی باید رعایت شود، این کار می‌تواند به شکستن زنجیره انتقال این ویروس کمک کند و نمونه دیگری از چگونگی امکان حفظ ایمنی انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد.

    "کنت تیلن"، رئیس کلینیک مایو در فلوریدا می‌گوید: استفاده از هوش مصنوعی ما را قادر می‌کند تا با استفاده از فناوری خودران، از پرسنل خود در برابر قرار گرفتن در معرض این ویروس مسری محافظت کنیم و زمان کارکنان را که می‌تواند برای درمان مستقیم و مراقبت از بیماران اختصاص یابد، آزاد کنیم. ما از شرکت‌های "JTA"، "بیپ" و "نایوا" به خاطر مشارکت آنها در این اوقات دشوار تشکر می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو