فونیکسریمکسبهتام

سقوط آزاد بازار فروش خودرو در اروپا و آمریکا

عصر خودرو- کارشناسان برآورد و اعلام کردند که میزان فروش خودرو در بازار اروپا با یک سقوط ۸۰ درصدی و در ایالات متحده ۶۰ درصدی در ماه جاری میلادی مواجه خواهد شد.

سقوط آزاد بازار فروش خودرو در اروپا و آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو با بررسی عوامل و داده‌های مختلف برآورد و اعلام کرده‌اند که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا یا بیماری کووید-19، در ماه جاری میلادی، آوریل 2020، میزان فروش خودرو در بازار کشورهای اروپایی با 80 درصد و در ایالات متحده آمریکا با 60 درصد کاهش چشمگیر و بی سابقه روبرو خواهد شد.

    آمار و گزارش های منتشر شده از ماه پیش یعنی مارس 2020 نیز نشان دهنده افت شدید میزان فروش خودروهای سدان و شاسی بلند در بازار اروپای غربی و همچنین ایالات متحده آمریکا بود که به ترتیب کاهشی بالغ بر 50 درصد و 40 درصدی را تجربه کرده‌اند.

    بر اساس گزارشی که در مجله فوربس آمده است، به همین علت بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که اوضاع بازار خودرو در اروپا و ایالات متحده که بدون شک از بزرگترین و مهمترین بازارهای خودرو در جهان به شمار می روند، در ماه آوریل رو به وخامت خواهد رفت چراکه آنها معتقدند با کنترل و مهار ویروس کرونا و کاهش تعداد مبتلایان و جانباختگان آن، نمودار فروش در بازارهای مذکور حالتی V شکل را تجربه کرده و می‌توان امیدوار بود که باری دیگر احیا شده و به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

    طبق گزارش انجمن خودروسازان LMC Automotive،  میزان فروش خودرو در بازار اروپای غربی که شامل آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا می شود، در مارس سال جاری میلادی، با 52.9 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 774 هزار و 280 دستگاه رسیده است. همین امر موجب شده تا نرخ فروش سالانه در این منطقه 22.1 درصد کاهش یافته و به 6.6 میلیون دستگاه برسد.

    بازار اروپای غربی به تفکیک کشور شاهد کاهشی 85 درصدی در ایتالیا، 72 درصدی در فرانسه، 44 درصدی در بریتانیا و 38 درصدی در آلمان بوده است.

    میزان فروش خودرو در ایالات متحده آمریکا در ماه گذشته نیز با کاهشی 38.6 درصدی مواجه بوده و به 983 هزار و 174 دستگاه رسیده است؛  البته این رقم هنوز از بزرگترین بحران و رکود اقتصادی در جهان یعنی فوریه 2009 که رکورد یک کاهش 41.4 درصدی در آن ثبت شده بود، کمتر بوده است.

    هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و مناطق شرق آسیا، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران در خصوص تاثیرات و تبعات منفی آن بر صنعت خودروسازی در جهان هشدار داده‌ بودند چرا که بسیاری از خودروسازان بزرگ و مطرح جهان به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک کارخانه‌های خود را تعطیل و خطوط تولید و فعالیت‌های خود را نیز متوقف کرده‌اند. از طرفی دیگر، بالغ بر نصف جمعیت جهان نیز که مشتریان بازار خودرو به شمار می روند، نیز خانه نشین شده و در قرنطینه به سر می برند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو