فونیکسریمکسبهتام

‌رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

مانعی برای افزایش ۱۱ درصدی کرایه‌های تاکسی وجود ندارد

عصر خودرو- ‌رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: مانعی برای افزایش ۱۱ درصدی کرایه‌های تاکسی وجود ندارد.

مانعی برای افزایش ۱۱ درصدی کرایه‌های تاکسی وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، معاون عمرانی فرمانداری تهران هفته گذشته اعلام کرد کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال 99 باید به صورت لایحه‌ای جداگانه بررسی و به تصویب برسد و فرمانداری به این موضوع که نرخ کرایه‌ها بخشی از لایحه بودجه بوده اعتراض کرده است. اما اعتراض فرمانداری هنوز به شورا نرسیده است.

    محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: تاکنون چنین اعتراض و نامه‌ای به کمیسیون عمران نرسیده است و اینکه فرمانداری چه اشکالی به نرخ‌ها وارد کرده مشخص نیست.

    وی در خصوص اینکه گفته می‌شود مقاومت‌هایی برای افزایش 11 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی به دلیل افزایش قیمت سوخت وجود دارد، که شورا در روزهای پایانی سال گذشته به تصویب رساند وجود دارد گفت: چنین موضوعی صحت ندارد، افزایش 11 درصدی کرایه‌ها سیر قانونی خود را طی کرده و سازمان تاکسیرانی نیز برچسب قیمت جدید را چاپ کرده و باید نرخ‌های جدید اجرایی شود و هیچ منع قانونی برای اجرای آن وجود ندارد.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص اجرای طرح فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز توضیح داد: در حال حاضر برای رعایت فاصله اجتماعی در حمل و نقل عمومی توصیه‌هایی می‌شود از جمله آنکه مسافران فاصله یک متری را حفظ کنند اما اگر قرار باشد دو سوم کارکنان بر سر کارهای خودشان بروند تعداد واگن‌های ما کافی نیست و برای اجرای این موضوع الزام‌های دیگری باید وجود داشته باشد و با توصیه هیچ مشکلی حل نمی‌شود. وقتی قرار است دو سوم کارکنان بر سر کارهایشان بیایند با این مقدار واگن امکان اجرای فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد. دولت باید کمک کند به سرعت واگن‌های جدیدی به مترو اضافه شود.

    علیخانی در خصوص تدوین شیوه نامه فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بر اساس تجارب موفق دنیا دستورالعمل‌های لازم جهت پیشگیری از کرونا تقریباً در حوزه حمل و نقل عمومی تهیه شده و قرار است این موضوعات با نماینده ستاد مقابله با کرونا در شورای شهر به جمع بندی نهایی برسد

    وی با بیان اینکه اگر امکان رعایت فاصله یک متری نیست حتماً مسافران ماسک بزنند یا ماسک با قیمت دولتی در مترو توزیع شود تا از این طریق بتوان از انتقال کرونا میان مسافران پیشگیری کرد و شرایط به صورتی باشد که از ورود مسافر بدون ماسک جلوگیری شودگفت: در صورتی که استفاده از ماسک اجباری شود خطر انتقال بیماری کرونا کاهش می‌یابد این موضوع در بسیاری از کشورها نیز مدنظر قرار گرفته و نتایج مؤثری داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو