فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران مطرح کرد؛

افزایش مسافران مترو و اتوبوس بعد از تعطیلات نوروزی

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: بعد از تعطیلات نوروز ۴۰ درصد افزایش مسافر نسبت به هفته اول فروردین داشتیم .

افزایش مسافران مترو و اتوبوس بعد از تعطیلات نوروزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، پیروز حناچی، با حضور در برنامه تهران بیست در پاسخ به این سوال که درباره حمل و نقل عمومی در ایام شیوع کرونا حرف و حدیث‌هایی است و با اجرای مجدد طرح ترافیک نگرانی‌هایی به وجود می‌آید، اظهار داشت: قبل از شرایط کرونا روزانه بیش از 2 میلیون سفر داشتیم که طبیعتاً در شرایط کرونا به روزانه 80 هزار سفر کاهش پیدا کرد.

    وی ادامه داد: تقریباً مترو تعطیل به حساب می‌آمد زیرا وقتی این جمعیت را به تعداد ایستگاه‌ها و قطارها تقسیم کنیم، می‌بینیم عملاً تعطیل بوده است.

    شهردار تهران افزود: بعد از تعطیلات یعنی در روز 16 فروردین 40 درصد نسبت به هفته اول فروردین افزایش بار داشتیم اما همان روز نسبت به روز مشابه سال قبل 15 درصد فقط سفر داشتیم.

    حناچی گفت: ما سرویس‌ها و تقاضای سفر را جواب می‌دهیم اما اقداماتی هم کرده ایم تا با آموزش و علامت گذاری مردم را هدایت کنیم به اینکه باید برای پیشگیری یک سری موضوعات را رعایت کرد.

    وی خاطرنشان کرد: ما کسی را اجبار نمی‌کنیم که سوار قطار بشود اما این دست مردم است که سوار قطار یا اتوبوس بشوند یا خیر. این در حالی است که برخی از مسئولان می‌گویند ما باید جلوی مردم را هم بگیریم که سوار قطار و اتوبوس نشوند.

    شهردار تهران ادامه داد: ما امروز در تاکسیرانی تصمیم گرفتیم در ردیف عقب به جای سه نفر تنها دو نفر بنشینند تا بتوانیم یک فاصله‌ای میان مسافران ایجاد کنیم.

    حناچی افزود: اگر قرار باشد فاصله اجتماعی آنگونه که مد نظر است درست اجرا شود باید حداقل 3 برابر فضای فعلی در حمل و نقل فضا در اختیار داشته باشیم.

    وی گفت: در حوزه پسماند تلفات نداشتیم و در بچه‌های اداری سازمانشان مبتلا داشته ایم اما آنهایی که در جمع آوری پسماند فعالیت می‌کنند هیچ ابتلاء و تلفاتی نداشته ایم.

    شهردار تهران ادامه داد: در حوزه پزشکی حتی ما یک مورد شهید داشتیم اما جالب است حتی در گرمخانه‌های ما هم که پر ازدحام هستند و مشکلات اجتماعی هم آنجا داریم حتی یک مورد ابتلاء مشاهده نکردیم.

    حناچی گفت: با شیوع کرونا اقدامات فرهنگی بسیار زیادی را آغاز کردیم و تلاش کردیم با همه امکانات مان در حوزه افزایش آگاهی مردم قدم برداریم.

    وی گفت: این هفته طرح ترافیک اجرا نشد تا بار از روی حمل و نقل عمومی برداشته شود اما هفته بعد اجرا می‌شود و این را با ساعت برقراری ادارات اجرا خواهیم کرد و بین ساعت 14 تا 16 را هم تعطیل اعلام کردیم.

    شهردار تهران افزود: جهت گیری عمومی این است که فعالیت‌ها کاهش پیدا کند. ما ناچاریم با کرونا زندگی کنیم اما باید پروتکل‌های این حوزه را هم رعایت کنیم و یادمان باید باشد که اگر طرح ترافیک اجرا نشود حتماً تبعاتی به همراه خواهد داشت.

    مجری خطاب به حناچی گفت: به نظر می‌رسد شما خیلی پول دارید اما کار زیادی انجام نمی‌شود.

    حناچی گفت: ما بیشتر از آنکه پول داشته باشیم وعده پرداخت پول داریم اما تحقق نیافته است.

    مجری خطاب به شهردار تهران گفت: قبول دارید که مدیر موفق مدیری است که با شرایط موجود بتواند جایی که تحت مدیریت وی است را متحول کند؟

    حناچی گفت: اینگونه نیست. وقتی به شما وعده‌هایی داده می‌شود اما عمل نمی‌شود مدیر دستش بسته است.

    وی خطاب به مجری برنامه گفت: یعنی شما نمی‌دانید ما در شهرداری تهران با چه مشکلاتی مواجه هستیم؟

    مجری گفت: می دانم چه مشکلاتی دارید.

    حناچی ادامه داد: ما در شهرداری تهران با 50 هزار میلیارد تومان بدهی انباشته مواجهیم که هر چقدر هم این بدهی را پرداخت می‌کنیم گویا سود و بهره آن است و تسویه نمی‌شود.

    وی افزود: ما این بدهی را تا پرداخت نکنیم نمی‌توانیم اعتبار جدیدی بگیریم.

    شهردار تهران در خاتمه سخنان خود گفت: ما در دو ماه گذشته همه تلاش مان این بوده است که کاری کنیم مردم غیر از نگرانی از بیماری نگرانی دیگری نداشته باشند و بتوانند اوقات خوبی بگذرانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو