فونیکسریمکسبهتام

طرح ترافیک کارمندی استفاده کارکنان از خودرو شخصی را تسهیل کرد

عصر خودرو- مدیرواحد ساماندهی محدوده‌های طرح ترافیک گفت: در خصوص اجرای طرح ترافیک، تابع نظر ملی کرونا هستیم و در صورت تصویب، آن را اجرایی می‌کنیم.

طرح ترافیک کارمندی استفاده کارکنان از خودرو شخصی را تسهیل کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، عمار سعیدیان فر در خصوص انتقادهایی که به مدیریت شهری در خصوص اجرای طرح ترافیک می‌شود و نگاه درآمدی شهرداری به موضوع طرح‌های ترافیکی گفت: بازگشت طرح ترافیک به دلیل درآمدزایی برای شهرداری انتقاد درستی نیست به ویژه در وضعیت فعلی به اولویت مدیریت شهری، سلامت جامع شهروندان است و از بسیاری از درآمدهای خود برای حفظ سلامت مردم گذشته است.

    وی گفت: درآمد سالیانه شهرداری از محل اجرای طرح‌های ترافیکی 300 میلیارد تومان است که تمام آن صرف توسعه حمل و نقل عمومی می‌شود و هزینه یک واگن مترو نیز نخواهد شد. در وضعیت فعلی که شهرداری ساخت و سازها را برای حفظ سلامت مردم تعطیل کرده است بازگشت طرح ترافیک به بهانه درآمدزایی درست نیست.

    سعیدیان فر تصریح کرد: ما به دنبال پیدا کردن یک نقطه بهینه برای رفت و آمد ایمن، سالم رفت و آمد شهروندان هستیم. اگر طرح ترافیک را به طور کلی لغو کنیم ترافیک به میزانی می‌رسد که مطلوبیت استفاده از وسیله شخصی از بین خواهد رفت و ممکن است بخشی از کسانی که از وسیله شخصی استفاده می‌کنند به سمت حمل و نقل عمومی گرایش پیدا کنند.

    وی تاکید کرد: طرحی که در حال حاضر اجرایی می‌شود طرح ترافیک نیست زیرا طرح ترافیک از ساعت 6:30 تا 19 اجرایی می‌شود. در حال حاضر طرح ترافیک برای کارمندان تسهیل شده و از ساعت 7:30 آغاز می‌شود و از ساعت 14 تا 16 نیز یک خروج رایگان پیش بینی شده که می‌توان این طرح را طرح کارمندی دانست تا طرح ترافیک.

    سعیدیان فر تاکید کرد: اصناف به تدریج در حال آغاز فعالیت هستند و ممکن است این موضوع بر بار ترافیکی معابر اضافه کن و معابر کشش لازم را نداشته باشد و این بیشتر اثر معکوس خواهد داشت و تقاضا برای حمل و نقل عمومی افزایش پیدا خواهد کرد.

    مدیر واحد ساماندهی محدوده‌های طرح ترافیک گفت: اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا به این نتیجه برسد که تأخیر چند ساعته در زمان استفاده از وسیله نقلیه شخصی ایمن تر از وضعیت فعلی است و طرح ترافیک را به طور کلی لغو کند ما اصراری به ادامه وضعیت فعلی نداریم و تابع نظرات ستاد کرونا هستیم اما لغو کامل پیک صبحگاهی و عصرگاهی را به شدت افزایش خواهد داد.

    وی اضافه کرد: باید طرح ترافیک کارمندی پس از چند روز اجرا اطلاعاتش تجزیه و تحلیل شود تا بر اساس داده‌های واقعی تصمیم گیری شود اما با توجه به شرایط فعلی تابع هر گونه تصمیم گیری ضرب الاجلی در این زمینه هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط