فونیکسریمکسبهتام

کامیون‌های وارداتی با قیمت‌های نجومی در سایت‌های اینترنتی!

عصر خودرو- دبیر کانون کامیون‌داران گفت: هنوز آیین‌نامه واردات کامیون‌های با کارکرد سه سال تصویب نشده که دلالان از این موضوع سو استفاده می‌کنند.

کامیون‌های وارداتی با قیمت‌های نجومی در سایت‌های اینترنتی!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد کریمی دبیر کانون کامیون داران کشور با بیان اینکه طرح کلید به کلید که در حوزه نوسازی ناوگان جاده ای قرار بود از سال های گذشته اجرایی شود متاسفانه از سوی دستگاه های مسئول به فراموشی سپرده شده است،   گفت: این  طرح با توجه به شرایط اقتصادی کشور از سوی بخش های صنعتی و حمل و نقلی کشور اجرایی نمی شود.

    کریمی افزود: مقرر شده بود این طرح طی سال های گذشته و  در جهت نوسازی ناوگان فرسوده اجرا شود، اما با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور اجرای این طرح امکان پذیر نیست.

    دبیر کانون کامیون داران کشور  با بیان اینکه به دلیل آنکه اجرای طرح کلید به کلید در توان دولت نیست و مصوبات قانونی درباره اجرای این طرح هم اکنون به گونه ای  شده  که واردات کامیون‌های تا 3 سال کارکرد برای کشور فراهم شود، افزود:  تا حدودی  برای اجرای این طرح جلسات اجرایی برگزار شده، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری این جلسات نیمه کاره و هنوز پاسخی جهت اجرای آن اعلام نشده است.

    او بیان کرد:  برخی از دلالان و سوداگران از وضعیت آشفته شرایط استفاده کرده و اقدام به واردات این کامیون‌ها کردن به طوری که هم اکنون تعدادی از این کامیون‌ها در گمرک غرب کشور وجود دارد و این افراد  اقدام به انتشار آگهی‌های فروش این کامیون‌ها در سایت‌های اینترنتی مانند دیوار کرده اند.

    دبیر کانون کامیون داران  با اشاره به اینکه هنوز آیین نامه اجرایی برای واردات این کامیون‌ها تعریف نشده است گفت: متاسفانه برخی از سوداگران و دلالان از این فرصت استفاده کرده و اقدام به واردات و فروش این کامیون‌ها با نرخ‌های نجومی کرده اند.

    کریمی اظهار کرد: در طی دو ماه گذشته برنامه و جلسات مربوط به این موضوع متوقف شده و ما هیچ برنامه‌ای برای واردات این کامیون‌ها نداریم.

    او با بیان اینکه از سوی دیگر واقعیت آن است که سن ناوگان فرسوده ماه در کشور متفاوت است و برخی از کامیون‌ها 80 سال 60 سال و 45 سال عمر  دراین زمینه فعالیت می‌کنند، گفت:  این در حالی است که میانگین عمر کامیون برای فرسوده بودن حدود 25 سال است.

    دبیر کانون کامیون داران اظهار کرد: کامیون‌هایی که در طی سال گذشته وارد کشور شده اند برای خریداران بسیار مشکل ساز بوده به طوری که تکنولوژی این کامیون‌ها مربوط به 70 سال پیش است و با توجه به آن که بسیاری از قطعات این کامیون‌ها بی کیفیت است معمولاً هر چند ماه یک بار این کامیون‌ها برای تعمیرات به تعمیرگاه‌ها اعزام می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو