فونیکسریمکسبهتام

پرداخت یارانه نقدی برای خرید خودرو

عصر خودرو- شیوع کرونا باعث شد میزان فروش خودرو در کشور چین که به نوعی قطب این صنعت در جهان به شمار می‌رود به شدت کاهش یابد. حال دولت این کشور به هر نحوی قصد دارد حتی با پرداخت یارانه تقاضا برای خرید خودرو را افزایش دهد.

پرداخت یارانه نقدی برای خرید خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از گسترش نیوز، شیوع ویروس کرونا تقریبا تمامی کشورها را تحت تاثیر قرار داد. یکی از صنایع مهمی که بسیاری از کشورها روی آن به شدت حساب باز می‌کنند صنعت خودرو است. با توجه به این که چین محل اصلی شیوع کروناست قاعدتا این قضیه تاثیر به سزایی روی تولید و فروش خودرو در این کشور گذاشته است. در ادامه وضعیت بازار خودروی چین را بعد از شیوع کرونا بررسی خواهیم کرد.

    افت شدید فروش خودرو در چین

    در یک سال عادی چین تاکنون بیش از 6 میلیون خودروی جدید به فروش می‌رساند. اما امسال به دلیل شیوع کروان میزان آن به حدود 3.7 میلیون دستگاه رسیده است و اکنون دولت این کشور در حال ارائه کمک نقدی است تا بتواند بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان را از این حالت نجانت دهد. بر اساس داده‌های منتشر شده در اواخر هفته گذشته که توسط انجمن تولیدکنندگان خودرو در چین منتشر شده فروش خودرو در سه ماه نخست 2020 نسبت به سال گذشته 42 درصد کاهش یافته است. تنها ماه گذشته 1.43 میلیون دستگاه خودرو در چین فروخته شده که نسبت به همین ماه در سال 2019 تقریبا 43 درصد افت داشته است.

    تاثیر کرونا روی خودروسازان بزرگ

    صنعت خودرو یک نقش اساسی در اقتصاد کشور چین دارد. بیش از 40 میلیون نفر در این کشور به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مشاغل مرتبط با حوزه خودرو فعال هستند. این صنعت هر سال ییش از 1 تریلیون دلار درآمد تولید میکند و تقریبا 10 درصد از میزان تولیدات چین را تشکیل می‌دهد. خودروسازان بزرگی نظیر فولکس‌واگن و جنرال موتورز نیز سالانه میلیون‌ها خودرو در چین به فروش می‌رسانند. بنابراین بازار خودروی خودروی چین برای سایر کشورها نیز بسیار مهم است. به طور مثال هر کدام از این شرکت‌ها حدود 40 درصد از کل فروش خود را مدیون کشور چین هستند.

    بازگشت به هر چیزی که شبیه حالت عادی باشد برای چین دشوار است. پس از آن که دولت این کشور تلاش کرد تا شهر را قرنطینه کند و سفرها محدود شود اقتصاد چین همچنان در تلاش است تا جان دوباره بگیرد. با تمام این وجود بسیاری از کارخانجات  برای مدتی تولید خودرو و قطعات را متوقف کردند و این قضیه بر فعالیت سایر خودروسازان در دنیا نیز تاثیر گذاشته است.

    تولید دوباره خودرو

    با تمام این وجود باید گفت تولید خودرو در چین در حال حاضر از سر گرفته شده است. این کار حتی در ووهان، مرکز شیوع کرونا صورت گرفته و قطب اصلی صنعت خودرو در جهان در اواخر هفته گذشته پس از 76 روز بسته بودن کامل به این ماجرا خاتمه داد و فعالیت‌ها از سر گرفته شد. اما جلب نظر دوباره مشتریان برای خرید خودروی جدیدکار سختی است به خصوص این که ویروس کرونا و شیوع آن جلوی خرید را می‌گیرد.

    یارانه برای خرید خودرو

    چین می‌داند که با مشکل تقاضا در بازار خودرو مواجه شده است. انجمن تولیدکنندگان خودرو در چین در این خصوص گفته است که هرچند ممکن است بازار خودرو در سه ماهه دوم دوباره صعود کند اما بعید است چین بتواند ضررهای خود را در سه ماهه اول جبران کند. چین در تلاش است تا فروش خود را به هر نحوی در حوزه خودرو افزایش دهد. ماه گذشته پکن اعلام کرد که یارانه‌ها و معافیت‌های مالیاتی برای وسایل نقلیه هیبرید و برقی تا دو سال دیگر تمدید خواهد کرد.  دولت‌های محلی نیز در حال ورود به مسئله خرید خودرو هستند. حداقل 10 شهر یا استان مردم را به خرید خودرو تشویق کرده‌اند و این کار با پرداخت یارانه نقدی به اندازه 1400 دلار برای هر خودرو انجام می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو