فونیکسریمکسبهتام

کرونا، فروش خودرو در اروپا را به پایین‌ترین حد در سه دهه گذشته کشاند

عصر خودرو- با تعطیل شدن کارخانه‌ها و نمایشگاه‌های فروش خودرو در اروپا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) معاملات در این زمینه به پایین‌ترین حد در سه دهه گذشته رسیده است.

کرونا، فروش خودرو در اروپا را به پایین‌ترین حد در سه دهه گذشته کشاند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، انجمن اروپایی تولیدکنندگان خودرو (ACEA) روز جمعه اعلام کرد که آمار ثبت خودرو در ماه مارس گذشته (اسفند/فروردین) با 51.8 درصد کاهش به 853 هزار و 77 دستگاه در اروپا رسیده است.

    بر اساس این گزارش ایتالیا با 85.4 درصد کاهش بیشترین افت تولید خودرو را در این مدت تجربه کرده و پس آن فرانسه، با 72.2 درصد کاهش در پله دوم قرار دارد.

    در همین پیوند، شرکت‌های خودروسازی فیات ایتالیا و پژو فرانسه به ترتیب با 74 و 67 درصد کاهش بالاترین امار کاهش تولید خود را تجربه کرده و شرکت وولو سوئد با کاهش 35 درصدی در انتهای فهرست قرار دارد.

    این وضعیت در حالیست که بیشتر کشورهای اروپایی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مقررات منع رفت‌وآمد را به اجرا گذاشته و از مردم خواسته‌اند تا غیر از موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

    انجمن اروپایی تولیدکنندگان خودرو می‌گوید:‌ با توجه به تداوم محدودیت‌ها و شرایط ویژه‌ای که بیشتر بازارهای تجاری را از نیمه ماه مارس به این سو درنوردیده، نمایندگی‌های بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در اروپا تعطیل شده‌اند.

    بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون بیش از یک میلیون و 32 هزار و 763 نفر در اروپا به کرونا مبتلا شده و از این میزان 93 هزار و 947 نفر جان باخته‌اند. انگلیس که بر اساس اعلام مسئولین بهداشت این کشور روزهای اوج همه‌گیری ویروس کرونا را سپری می‌کند تا کنون 14 هزار و 576 نفر قربانی داده است. 

    با توجه به تمدید شرایط ویژه در بیشتر کشورهای اروپایی، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا ماه آینده میلادی تغییری در بازار تولید خودرویازی اروپا رخ‌ نخواهد داد.

    برخی از کارشناسان خسارت‌های ناشی از ویروس کرونا را وخیم‌تر از بحران اقتصادی سال 2008 پیش‌بینی کرده و حتی معتقدند که اقتصاد دنیا به مرحله ورشکستگی رسیده است.

    مارتین وولف ستون نویس روزنامه فایننشال تایمز چندی پیش در یادداشتی نوشت: آنچه امروز شاهد هستیم بزرگترین بحرانی است که جهان پس از جنگ جهان دوم به چشم دیده است. وی افزود که خواه دولت‌ها شرایط ویژه را اعمال و یا رفع کنند، اقتصاد دنیا در مسیر سقوط قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم