فونیکسریمکسبهتام

فرمانده نیروی انتظامی:

کاهش ۶۵ درصدی جان باختگان ناشی از تصادفات در ایام نوروز

عصر خودرو- فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه تحقق پلیس هوشمند از اولویت هاست، گفت: ناجا در سال بیش از ۷۰ میلیون ارائه خدمت می کند که لازم است در این راستا خدمات انتظامی را با کیفیت بیشتری ارتقاء دهیم.

کاهش ۶۵ درصدی جان باختگان ناشی از تصادفات در ایام نوروز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، سردار"حسین اشتری" در بیست و چهارمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، روسا و مدیران ناجا گفت: خدا را شاکریم امروز توفیق داشتیم که این همایش را به دلیل شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنیم قطعا این امر یکی از تجربیات خوب برای ما است.

    وی به فرمایشات مقام معظم رهبری، امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) که فرموده اند" کرونا می تواند برای ما فرصت باشد و آمادگی را در ما ایجاد کند و رزمایشی برای کشور باشد"، اشاره و با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی باید خود را برای تمام حوادث و اتفاقات آماده کند، ادامه داد: جا دارد در این همایش از شهدای عزیز و بزرگواری که در سال 98 به فیض عظمای شهادت نائل آمدند، یاد کنیم؛ شهادت برای ما خصوصا در راه برقراری امنیت در کشور و حفاظت از ارزش ها و آرمان ها افتخار است.

    سردار اشتری همچنین عنوان کرد: ناجا به دلیل ماموریت های خود از جمله سازمان هایی است که بعد از کادر امدادی و درمانی در معرض ویروس منحوس کرونا قرار دارد، چه بسا تعدادی از همکارانمان به دلیل مواجهه با این بیماری به لقاء الله پیوستند.

    عالی ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: قدردان تمامی زحمات کادر درمان و تک تک همکارانمان در ناجا هستیم و برای خانواده های عزادار، صبر و برای درگذشتگان طلب مغفرت می کنیم.

    فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به فرمایشات شیوا و کاربردی سرلشکر پاسدار "محمد باقری"؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این همایش اشاره و تصریح کرد: انصافا ایشان پیگیر تمامی ماموریت های ناجا بوده اند و از ما حمایت و پشتیبانی کرده اند.

    وی به هماهنگی که بین نیروی انتظامی، نیروهای مسلح و ستاد کل اشاره و تصریح کرد: خدا را شاکریم چرا که این امر باعث تقویت ناجا در تمامی زمینه ها خواهد شد.

    فرمانده ناجا با بیان اینکه سال گذشته، سالی پرکار و استثنایی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: نیروی انتظامی باید با آمادگی کامل در میدان حاضر باشد و خدا را شاکریم که امنیت، آرامش و آسایش مردم به دست ما است و هیچ چیز بهتراز خدمت رسانی به مردم عزیز نیست.

    وی با بیان اینکه ناجا در کنترل حوادث غیرمترقبه طی سال گذشته خوش درخشیده است، تصریح کرد: این امر موجب رضایت مندی فرمانده معظم کل قوا و خصوصا مردم شده که یکی از نقاط قوت نیروی انتظامی است البته باید خود را برای ماموریت های پیش رو آماده کنیم .

    سردار اشتری با تاکید بر اینکه اولویت های 9 گانه باید در راس امور قرار بگیرد، عنوان کرد: ارتقاء معرفت دینی، روحیه ولایت مداری و جهادی، آموزش بر مبنای مهارت های جذب و استخدام، صیانت از سلامت کارکنان و خانواده های آنان از دیگر اولویت هایی است که باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

    فرمانده ناجا با اشاره به اینکه تا رسیدن به پلیس تراز جمهوری اسلامی فاصله داریم و باید در این زمینه با شتاب بیشتری حرکت کنیم، تصریح کرد: موضوع معیشت کارکنان و تامین خانه های سازمانی آنها از دیگر مواردی است که بایستی در یک برنامه پنج ساله آن را محقق کنیم.

    سردار اشتری با بیان اینکه ناجا بیش از 70 میلیون خدمت در سال ارائه می دهد، افزود: باید بتوانیم خدمات انتظامی را با کیفیت بیشتر ارتقاء و ارائه دهیم که این امر با هوشمندسازی پلیس محقق خواهد شد.

    وی با تاکید بر تشدید اقدامات مقابله ای با قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و سلاح و مهمات عنوان کرد: طی سال گذشته 800 تن کشفیات داشته ایم که نسبت به سال قبل 19 درصد افزایش را نشان می دهد؛ طی یک ماه سال 99 نیز کشفیات قابل ملاحظه ای داشته ایم که پلیس مبارزه با مواد مخدر و مرزبانی خصوصا در شرق کشور نقش مهمی را در آن ایفا کرده اند.

    سرداراشتری همچنین به کاهش تصادفات و جان باختگان ناشی از آن اشاره و عنوان کرد: در ایام نوروز با هدف گذاری سال گذشته توانستیم میزان رشد آمار جان باختگان را کاهش دهیم؛ از 28 اسفندماه سال 98 تا 20 فروردین سال 99 حدود 60 درصد کاهش تردد و 65 درصد کاهش جان باختگان را داشته ایم. در واقع بیش از 600 نفر نسبت به سال گذشته کاهش جان باختگان (در ایام نوروز  به دلیل شیوع ویروس کرونا و فرهنگ ترافیکی ) داشته ایم.

    به گزارش سایت پلیس، وی به شعار هفته ناجا ( پلیس هوشمند؛ امین مردم) در سال 98 اشاره و تاکید کرد: تحقق پلیس هوشمند از موضوعات اصلی است که البته در این زمینه 40 تا 50 درصد پیشرفت داشته ایم.

    سردار اشتری به چهل سالگی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به این مناسبت برنامه هایی توسط ستاد کل و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس برگزار می شود اما نیروی انتظامی در برگزاری این قبیل مراسم ها باید پیشقدم باشد.

    فرمانده ناجا در ادامه هفته سلامت را به مدافعان سلامت تبریک گفت و عنوان کرد: مدافعان سلامت ناجا نیز در بیمارستان ها و درمانگاه ها به طور شبانه روزی مشغول خدمت رسانی هستند که از تمام زحمات آنها تشکر و قدردانی می کنم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو