فونیکسریمکسبهتام

در نشست بررسی مشکلات صنعت خودروسازی شهرستان بم اعلام شد:

ضرورت تسریع در تامین نقدینگی به بخش صنعت

عصر خودرو- نشست بررسی مشکلات صنعت قطعه سازان و خودروسازی در شهرستان بم به عنوان یکی از مراکز صنعتی با حضور سرپرست معاونت امور صنایع، مدیر تامین منابع مالی وزارت صمت و فرماندار بم برگزار شد.

ضرورت تسریع در تامین نقدینگی به بخش صنعت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در این نشست با اشاره به مهمترین دغدغه صنعتگران در سال جهش تولید از پیگیری تسریع در تامین نقدینگی به این بخش خبرداد و گفت: نیاز سرمایه در گردش صنایع در سال گذشته 360هزار میلیارد تومان برآورد شده بود که با تلاش بانک مرکزی و‌ موسسات بانکی و مالی بخشی از آن تامین شد .

    سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: در سال جاری نیز نیاز سرمایه در گردش واحدهای صنعتی در بخش های مختلف حدود 500هزار میلیارد تومان برآورد شده است که با توجه به برخی از محدودیت های موجود سیستم پولی و بانکی باید بخشی از منابع مورد نیاز واحدهای صنعتی از طریق ابزارهای نوین تامین شود.

    صادقی نیارکی با اشاره به ضرورت بهره مندی از پتانسیل های جدید برای تامین منابع مالی و انتقال ارز، خاطر نشان کرد: حدود 33 هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق منابع طرح رونق تولید و تبصره 18 به صنایع پرداخت شده است که این میزان تنها بخش کوچکی از سرمایه در گردش مورد نیاز صنعتگران است.لذا با استفاده از ابزارهای نوین تامین منابع مالی بایدبه نقدینگی مورد نیاز به واحدهای صنعتی تزریق شود.

    وی در پایان خواستار همکاری سیستم پولی –بانکی جهت تسریع در ارایه اعتبارات مورد نیاز به بخش صنعت شد و گفت: رفع مشکلات مربوط به خودروسازان و قطعه سازان شهرستان بم طی مذاکره با بانک های عامل از طریق دفتر تامین مالی وزارت متبوع مورد پیگیری مجدد قرار خواهد گرفت و امیدوارم در آینده ای نزدیک تمهیداتی برای تسریع در این روند پیش بینی شود.

    گفتنی است، در این نشست که نمایندگانی از صنعت قطعه سازان و خودروسازان مدیران خودرو،کرمان موتور، رایان خودرو و... حضور داشتند، ضمن تاکید برتسریع در تزریق نقدینگی به صنعتگران این منطقه صنعتی خواستار بازنگری در برخی از قوانین مقررات و رفع چالش های پیش روی صنعتگران شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط