فونیکسریمکسبهتام

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کوییک آر

عصر خودرو- در این مطلبی دو خودرو جوان‌پسند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کوییک آر با هم مقایسه شده‌اند.

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کوییک آر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از پیشرانه، پژو 206 اولین هاچبک ساخت خودروسازی پژو است که توانست موفقیت بسیاری را در سراسر جهان به دست آورد و باعرضه در بسیاری از بازارهای مثل خاورمیانه و امریکا لاتین و اروپا، فروش خوبی را تجربه کرد.

    در آن زمان 206 تنها خودرویی بود که به‌عنوان یک محصول به‌روز و همگام با صنعت خودرو جهان در حجم انبوه عرضه می‎شد.

    طراحی داخلی ظاهری
    اگر بخوایم وارد موضوع طراحی در مقایسه پژو 206 تیپ 2 با کوییک آر شویم باید گفت: در مورد طراحی پژو 206 صحبت کنیم و همه ما بر این عقیده‌ایم که 206 خودرو جذاب و جوان‌پسندی است. البته این جذابیت تنها در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار و این بازه قیمتی معنا پیدا می‌کند چراکه چندین سال از طراحی اولیه آن می‌گذرد و اکنون خودروهای زیبا و جذاب بسیاری در سطح جهان در این کلاس و حتی توسط پژو به تولید می‌رسند.

    داخل کابین پژو 206 از یک طراحی کاملاً اروپایی برخوردار است. این خودرو به لطف طراحی خوب داشبورد توانسته است رضایت مشتریان خود را در به‌کارگیری از امکانات و تجهیزات جلب نماید. در ساخت داشبورد این خودرو از مواد خوبی استفاده‌شده است که نسبت به رقیب خود، یعنی کوییک آر سایپایی از کیفیت بهتری برخوردار است؛ اما ضعف پژو 206 در داشتن فضای کم داخل اتاق است.

    به‌خصوص اینکه ردیف عقب فضای پای کمی دارد و درصورتی‌که سرنشین جلو صندلی خود را به عقب بکشد، عملاً فضای پایی برای سرنشین عقب باقی نمی‌ماند. یکی دیگر از مشکلات پژو 206 عدم محل مناسب کلیدهای شیشه‌بالابر است که بهتر بود همچون بقیه خودروها این کلیدها بر روی درب خودرو قرار می‌گرفت.

    پژو 206 از نوع خودروهای هاچ‌بک بوده و دارای صندوق‌عقب کوچک‌تری نسبت به خودروهای سدان است؛ اما با داشتن قابلیت تا شدن صندلی­‌های عقب، می‌توانید فضای صندوق‌عقب بیشتری در اختیار داشته باشید.

    نمای جانبی هم به‌واسطه اضافه شدن صندوق و با توجه به عدم‌تغییر دیگر قسمت‌های خودرو کمی ناهماهنگ به نظر می‌رسد. در مورد صندوق و نمای عقب هم باید گفت که به دلیل ساختار هاچبک بودن این خودرو و بر اساس مدل هاچ‌بک انجام‌شده و چراغ‌های نسبتاً کشیده به همراه تک چراغ روی سپر عقب و فرم منحنی صندوق، نمای قابل قبولی را به خودرو داده است.

    طراحی کابین پژو 206 ساده است و در بیشتر بخش‌ها از پلاستیک ساخته‌شده. داشبورد آن ابعاد بزرگی دارد و می‌توان گفت بخش بزرگی از قسمت جلو خودرو را به خود اختصاص داده است.

    طراحی داشبورد و کنسول میانی 206 تیپ 2 را می‌توان خوب توصیف کرد. رنگ و کیفیت مناسب مواد بکار رفته در آن به همراه جانمایی خوب و درست اجزا در کنار هم نمای خوبی را به فضای جلوی راننده و سرنشین جلو داده است.

    محل قرارگیری ساعت دیجیتال به همراه دکمه چراغ‌خطر و قفل مرکزی درب‌ها هم به‌خوبی در خودرو طراحی‌شده است. هرچند صندلی‌های این خودرو خیلی راحت نیستند، اما فضای نسبتاً مناسبی برای سرنشینان جلو وجود دارد.

    اما مشکل اصلی فضای داخلی 206 تیپ 2 فضای ناکافی برای سرنشینان عقب است که به‌سختی می‌توانند در مسیرهای نسبتاً طولانی و حتی کوتاه طاقت بیاورند.

    خودرو کوییک R در اصل نسخه هاچ‌بک ساینا و کوییک معمولی محسوب می‌شود و بنابراین نمای جلویی آن همان ساینا است که تغییراتی در جلوپنجره و سپر و ایجاد بخشی رنگ‌ها در سقف و داخل کابین ایجادشده است.

    اما در کوییک R شاهد هستیم که تریم سقف، آینه‌ها و بخش‌هایی از سپر با بدنه متفاوت است. متریال کابین هنوز هم همان پلاستیک بی‌کیفیت است و به‌جز استفاده از تریم قرمز در چند بخش، هیچ تفاوت دیگری با کوییک معمولی دیده نمی‌شود.

    علاوه بر این، کاسه‌ی داخلی چراغ‌های جلو به‌صورت دودی طراحی‌شده و دی لایت هم به بالای چراغ‌های مه شکن اضافه‌شده است که البته هماهنگ به نظر نمی‌رسد اما در کل نمای جلویی کوییک با همین تغییرات فرمی پخته‌تر و بهتر از ساینا پیداکرده است.

    در نمای جانبی کوییک R بیش از هر چیز قطعات اضافه‌شده یعنی پوشش‌های پلاستیکی اطراف گلگیرها و روی رکاب‌ها و همین‌طور ریل‌های روی سقف جلب‌توجه می‌کنند که با استفاده از آن‌ها سعی شده نمایی کراس‌اوور مانند در خودرو ایجاد شود؛ اما درحالی‌که اکثر خودروسازان جهانی در کراس هاچ‌بک‌های خود افزایش ارتفاع را اعمال کرده و با این کار آن‌ها را به کراس اوورها نزدیک می‌کنند، در کوییک R چنین چیزی وجود نداشته و ارتفاع آن با تیبا 2 یا ساینا تفاوتی ندارد.

    اما در نمای عقب چراغ‌ها شکل و ظاهر جدیدی دارند و در بخش‌های مختلفی از بدنه از پلاستیک مشکی‌رنگ استفاده‌شده تا از آن حالت یکنواختی خارج شود.

    چراغ‌های عقب کوییک R با نیم‌نگاهی به محصولات BMW به نحوی ظریف طراحی‌شده‌اند که یادآور چراغ عقب سری X3 و سری 1 هاچ بک این کمپانی مطرح خودروساز هستند. رینگ‌های آلومینیومی 14 اینچی آن در نسخه فول به‌صورت 15 پره هستند که توسط لاستیک‌های سایز 185/65 R14 پوشانده شده‌اند.

    در کابین سایپاکوییک R همچنان همان داشبورد دورنگ ساینا به چشم می‌خورد که فقط یک صفحه‌نمایش برای کامپیوتر سفری به قسمت بالایی آن اضافه‌شده و غربیلک فرمان هم تغییر پیداکرده است. کیفیت متریال استفاده‌شده در کابین سایپاکوییک R همانند دیگر محصولات سایپا از کیفیت چندان مطلوبی برخوردار نیست. همچنین استفاده از تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک به‌جای تهویه دستی تیبا باعث مدرن‌تر شدن کابین این هاچ بک سایپا شده است؛ اما مهم‌ترین تغییر که باعث شده کوییک R از تیبا قابل‌تمایز باشد غربیلک فرمان نسبتاً جدیدش است که به دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی مجهز شده است.

    همچنین پنل پشت فرمان جدید نیز در کابین کوییک کمی جذاب‌تر شده است.

    مشخصات فنی؛ مقایسه پژو 206 تیپ 2 با کوییک آر
    مقایسه پژو 206 تیپ 2 با کوییک آر در بخش مشخصات فنی نشان می دهد؛ پژو 206 تیپ 2 با پیشرانه‌ای موسوم به TU3A در بازار ایران عرضه می‌شود. این پیشرانه قادر است تا قدرتی معادل با 75 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه و گشتاور 118 نیوتن‌متر در 3400 دور در دقیقه را تولید کرده و نیرو خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعتِ دستی به چرخ‌های جلو منتقل نماید.

    بر اساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی ایران خودرو، شتاب 0 تا 100 این مدل برابر با 14.1 ثانیه است که برای هاچبک 1025 کیلوگرمی به‌هیچ‌عنوان راضی‌کننده به نظر نمی‌رسد.

    کوییک R همان پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپ خانواده تیبا و ساینا محصولات دیگر سایپا را به‌عنوان قلب تپنده به همراه خود دارد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی معادل با 87 اسب بخار و گشتاوری 128 نیوتن متری را تولید کند.

    برای کوییک R فعلاً یک گیربکس 5 سرعتِ دستی وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. شتاب 0 تا 100 حدود 14 ثانیه‌ای و مصرف ترکیبی 7.2 لیتری در هر صد کیلومتر از دیگر مشخصات فنی کوییک R هستند.

    امکانات رفاهی
    مقایسه پژو 206 تیپ 2 با کوییک آر در بخش امکانات رفاهی نشان می دهد؛ پژو 206 تیپ 2 به امکاناتی نظیر تهویه مطبوع دستی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS، کمربندهای ایمنی جلو باقابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم قطع خودکار سوخت و سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، دو شیشه و آینه‌های جانبی برقی و امکاناتی ازاین‌دست مجهز است.

    همچنین آپشن‌های موجود در سایپاکوییک R می‌توان به سوییچ تاشو، باز کردن قفل صندوق‌عقب با ریموت کنترل، کانسپت جدید دستگیره‌ها (آسان‌بازشو)، برف‌پاک‌کن عقب، گرم‌کن شیشه عقب، شیشه‌بالابرهای برقی جلو و عقب، صندلی‌های عقب تاشو و مجهز به نگه‌دارنده صندلی کودک، رادیو + CD Player + USB، چهار بلندگو در جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی اشاره کرد.

    قیمت؛ مقایسه پژو 206 تیپ 2 با کوییک آر
    در مقایسه پژو 206 تیپ 2 با کوییک آر به بخش قیمت که وارد می‌شویم به دلیل نزدیک شدن به سال جدید نمی‌توان قیمت دقیقی از خودروها در بازار به دست آورد، قیمت کوییک آر سایپایی‌ها از طرف کارخانه حدود 69 میلیون تومان اعلام‌شده است که در بازار آزاد 20 تا 25 میلیون تومان گران‌تر است؛ اما در مقابل 206 تیپ 2 ایران خودرویی‌ها که چند سالی از تولیدش می‌گذرد، قیمتی که توسط کارخانه اعلام‌شده حدود 68 میلیون تومان است، این خودرو در بازار آزاد حدود 115 تا 112 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو