فونیکسریمکسبهتام

تفاهم‌ همکاری پلیس و وزارت راه برای بهره‌برداری از سامانه‌های پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی

عصر خودرو- رئیس پلیس کشور در نشست امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک پلیس با وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر به‌کارگیری توان حداکثری برای کاهش جان‌باختگان ترافیکی گفت: بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند، به کنترل و نظارت بهتر ترددها و کاهش تخلفات منتج می‌شود.

تفاهم‌ همکاری پلیس و وزارت راه برای بهره‌برداری از سامانه‌های پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، در راستای اجرای مواد دو، سه، چهار و 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389 به منظور روان‌سازی و کنترل ترافیک، ارتقاء ایمنی و عبور و مرور در حمل و نقل جاده‌ای، اعمال قانون و تلاش برای کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از تصادفات در محل ایستگاه‌های اخذ عوارض، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی منعقد شد که موضوع این تفاهم‌نامه عبارت از هماهنگی در نصب، بهره‌برداری و پشتیبانی از سامانه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی بود.

    برپایه این تفاهم‌نامه همکاری مشترک، وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی تعهداتی را عهده‌دار هستند، از طرف دیگر تفاهم‌نامه همکاری مشترک دیگری میان نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی در ستاد نیروی انتظامی به امضاء رسید.

    گفتنی است، این تفاهم‌نامه همکاری در راستای ارتقاء ایمنی عبور و مرور در حمل و نقل جاده‌ای، تقویت نظارت بر اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی در راه‌ها به منظور افزایش نظم و انضباط ترافیکی، کاهش تصادفات رانندگی و جان‌باختگان سوانح ترافیکی، ساماندهی و هماهنگی برای توسعه سامانه‌های کنترل و نظارت هوشمند جاده‌ای صورت گرفت.

    سردار حسین اشتری؛ در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد از زمان تصدی مسئولیت مهندس اسلامی در کسوت وزیر راه و شهرسازی، هماهنگی و تعاملات نیروی انتظامی و این وزارتخانه در راستای تسهیل و تقویت خدمات‌دهی به مردم افزایش داشته است.

    فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ان‌شاءالله همکاری و همدلی نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی به ارائه خدمت‌رسانی روزافزون به مردم منتج شود.

    وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری تلاش برای کاهش جان‌باختگان حوادث و سوانح ترافیکی است و در شرفیابی جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، معظم‌له تأکید کردند: "هر چقدر می‌توانید کاری کنید که تصادفات کمتر شود و خسارت به مردم و کشور وارد نشود".

    اشتری با اشاره به توصیه و تأکید رهبری در کاهش جان‌باختگان تصادفات به حداقل، بیان کرد: در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه نیز ما برای کاهش تصادفات و جان‌باختگان ترافیکی تمرکز و برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم و برای تحقق این مهم نیروی انتظامی از یک سو و از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی می‌توانند نقش‌آفرینی و اثرگذاری داشته باشند.

    رئیس پلیس کشور با اشاره به افزایش تردد وسائل‌نقلیه نسبت به سال قبل، گفت: 35 میلیون وسیله‌نقلیه در کشور داریم و بیش از 90 درصد ترددها از طریق جاده‌ها، معابر جاده‌ای و شهری صورت می‌پذیرد بنابراین تلاش برای ارتقاء ایمنی جاده‌ها با توسل بر نظارت و کنترل سیستمهای هوشمند یک اولویت جدی و غیرقابل انکار است.

    وی با تأکید بر اینکه تمام توانمان را برای کاهش جان‌باختگان ترافیکی به کار گرفته‌ایم، ادامه داد: خوشبختانه بر مبنای سیاست‌گذاری‌های صورت ‌گرفته به ویژه در حوزه آموزش برای ارتقاء فرهنگ ترافیک مردم و از طرفی با تلاش نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی، در سال گذشته شاهد کاهش جان‌باختگان تصادفات بودیم و ان‌شاءالله با تقویت تعاملات پلیس با وزارت راه و شهرسازی و رفع کاستی‌ها بتوانیم این روند را با قدرت و سرعت بیشتری ادامه دهیم.

    این مقام ارشد انتظامی با اشاره به مزیت امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن مفاد این دو تفاهم‌نامه شاهد کنترل بهتر ترددها خواهیم بود چرا که معتقدم سیستم هوشمند، عامل مؤثری در بازدارندگی و پیشگیری از وقوع تخلفات است.

    فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: ان‌شاءالله به برکت این ماه پرخیر و برکت شاهد اثربخشی این تفاهم‌نامه در زندگی و ترددهای مردم خواهیم بود؛ به هرحال معتقدیم که هر کجا نظارت و اشراف بالاتری داشتیم و این نظارتها هوشمندانه‌تر صورت گیرد، از وقوع تخلفات بیشتری نیز جلوگیری می‌شود و به زودی شاهد خواهیم بود که با این فصل از تفاهم‌نامه همکاری به اثربخشی‌های مطلوب‌تری می‌رسیم.

    اشتری یکی دیگر از دستاوردهای امضاء این تفاهم‌نامه همکاری مشترک را تبادل اطلاعات برای ارائه خدمات‌رسانی بیشتر به مردم معرفی کرد و گفت: استفاده از سامانه‌های هوشمند در بزرگراه‌ها برای اخذ عوارض الکترونیکی مزیتهای بی‌شماری دارد که یکی از آنها تسهیل و تسریع در خدمات‌دهی به مردم، جلوگیری از توقفها و کاهش تصادفات و رعایت حقوق دولت و مردم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو