فونیکسریمکسبهتام

در صورت اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در بلند مدت؛

برچسب نرخ کرایه جدید به تاکسیرانان ابلاغ خواهد شد

عصر خودرو- سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران اعلام کرده است که در صورت اجرای این طرح در بلند مدت، نرخ کرایه تاکسیرانان تغییر خواهد کرد.

برچسب نرخ کرایه جدید به تاکسیرانان ابلاغ خواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران درباره اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در ناوگان تاکسیرانی و کاهش درآمد تاکسیرانان توضیح داد: با اجرای این طرح در ناوگان تاکسیرانی تعداد مسافران از چهار نفر به سه نفر کاهش پیدا کرد که همین سبب کاهش درآمد تاکسیرانان شده است. با توجه به رعایت این طرح، مسافران کرایه نفر چهارم را میان خود تقسیم می‌کنند تا به راننده هم فشار مالی مازاد دیگری وارد نشود.

    او در پاسخ به این پرسش که آیا تقسیم کرایه نفر چهارم با دستور سازمان صورت گرفته توضیح داد: سوار شدن دو مسافر در صندلی عقب تاکسی‌ها در حال تبدیل به یک فرهنگ عمومی است. گزارش‌های اعتراضی مسافران در سامانه 1888 بسیار کاهش یافته و از طرفی تبدیل به یک مطالبه مردمی شده است.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در ادامه افزود: سازمان تاکسیرانی در یکی از جلسات ستاد فرماندهی کرونا تهران درخواست کرد که ستاد مدت زمان تخمین زده شده برای اجرای فاصله گذاری هوشمند را اعلام کند تا سازمان تاکسیرانی برای تصمیم‌گیری‌ها از جمله تغییر نرخ کرایه بلاتکلیف نماند.

    به گفته قنادان؛ اگر قرار بر افزایش کرایه تاکسی‌ها باشد، باید برچسب‌های نرخ کرایه بازنگری شوند؛ یعنی برچسب‌های نرخ کرایه قدیمی جمع آوری و برچسب‌های نرخ کرایه جدید بر مبنای دستورالعمل توزیع شود.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانان تهران با بیان اینکه چاپ، توزیع و امحاء برچسب‌ها هزینه و بار اجرایی بسیار سنگینی برای سازمان دارد، یادآور شد: همچنین مدت زمان اجرای آن نیز چند هفته طول خواهد کشید. اگر طرح فاصله گذاری هوشمند در بلندمدت اجرا شود، برچسب‌های نرخ کرایه جدید به تاکسیرانان ابلاغ خواهد شد.

    او با تأکید بر اینکه از تاکسیرانان درخواست شده، ظرفیت قانونی مسافران را در وضعیت کنونی رعایت کنند، گفت: اگر در روزهای ابتدایی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی 40 درصد از تاکسیرانان این موضوع را رعایت نمی‌کردند در حال حاضر کمتر از 10 درصد گزارشانی مبنی بر رعایت نشدن این طرح توسط تاکسیرانان گزارش می‌شود.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانان تهران بیان کرد: همچنین به تاکسیرانان توصیه شده که اگر مسافری اصرار داشت که هزینه مازادی پرداخت نکند، با او مساعدت کنند و کرایه اضافه‌ای دریافت نشود. اما در شرایط کنونی بیشتر مسافران می‌خواهند که کرایه نفر چهارم را بین سه نفر تقسیم کنند تا به تاکسیرانان هم فشاری وارد نشود.

    همزمان با گسترش ویروس کرونا در پایتخت و اجرای طرح‌های مختلف در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در تاریخ 18 فروردین ماه اعلام کرد که رانندگان تاکسی جهت پیشگیری از شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند مجاز به سوار کردن دو مسافر در صندلی عقب خودرو هستند. همچنین نرخ کرایه تاکسی برای مسافران مشابه سال گذشته در نظر گرفته شد و بنا بر ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا کرایه مازادی نباید از مسافران دریافت شود.

    طرح فاصله گذاری هوشمند در ناوگان تاکسیرانی در حالی اجرا شد که دولت هیچ طرحی برای جبران کاهش درآمد تاکسیرانان در نظر نداشت؛ همین مسئله سبب اعتراض جمع بسیاری از تاکسیرانان تهران شد. چند روز پس از ابلاغ رسمی طرح فاصله گذاری هوشمند، گزارشاتی مبنی بر رعایت نکردن این طرح توسط تاکسیرانان اعلام شد. تاکسیرانانی که قبل از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، در اسفند ماه سال گذشته به صورت داوطلبی این طرح را اجرا کرده بودند.

    آمار گزارش‌های اعتراضی شهروندان از هفته گذشته نسبت به این موضوع کاهش یافته و کرایه نفر چهارم میان مسافران تقسیم می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو