فونیکسریمکسبهتام

استفاده از "اسکوترهای برقی" در مناطق مختلف تهران؟!

عصر خودرو- مدیر توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران با بیان اینکه راه‌اندازی سیستم‌های اشتراکی مانند اسکوتر برقی باید از کانال معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری باشد، توضیحاتی درباره ترویج و استفاده از "اسکوترهای برقی" در مناطق مختلف تهران داد.

استفاده از "اسکوترهای برقی" در مناطق مختلف تهران؟!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، یعقوب آزاده‌دل درباره انتشار خبری مبنی بر استفاده از اسکوترهای برقی در منطقه 2 تهران اظهار کرد: چنین برنامه‌ای وجود ندارد؛ نه تنها شهرداری منطقه 2 بلکه هر شهرداری هر منطقه دیگری که بخواهد اقدامی در این حوزه انجام دهد باید از کانال معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک باشد.

    وی افزود: در حوزه حمل و نقل پاک و سیستم‌های اشتراکی مانند دوچرخه چه از نوع دنده‌ای و برقی و چه از نوع معمولی یا اسکوتر به طور حتم باید از کانال مذکور اقدام شود؛ در حال حاضر چند شرکت در این زمینه در حال رایزنی هستند و یکی از آنها در بخش پایلوت و تست اولیه مردود شده است.

    مدیر واحد سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران تصریح کرد: این سامانه‌ها به انواع تست‌ها نیاز دارند که یکی از آنها تست میدانی است و اگر مرحله به مرحله موفق به پاس کردن تست‌ها شوند، به ارزیابی ثانویه می‌رسیم تا ببینم کدام منطقه و محدوده قابلیت اجرا دارد بنابراین به این سادگی نیست که هر منطقه بخواهد کاری در این زمینه انجام دهد.

    وی با اشاره به اینکه نمی‌دانم شهرداری منطقه 2 چطور تصمیم به اعلام این خبر گرفته است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال رایزنی با شرکت‌ها هستیم و آنها در حال آماده‌سازی هستند تا بتوانند مجوز فعالیت را اخذ کنند؛ شرکت بیدود نیز تاکنون اقدامی برای دریافت مجوز برای راه‌اندازی اسکوترهای برقی نکرده است و مجوز آنها صرفا برای دوچرخه‌های اشتراکی است.

    آزاده‌دل گفت: در نتیجه نه تنها در منطقه 2 بلکه در هیچ منطقه‌ای چنین برنامه‌ای وجود ندارد زیرا متولی اصلی این امر معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط