فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۴۳ درصدی تولید فروردین؛

خودروسازان سال جدید را با افت تولید شروع کردند

عصر خودرو- خودروسازان امسال را با افت تولید شروع کردند به طوری که تولید انواع خودرو در کشور طی فروردین ماه حدود ۴۳ درصد کاهش یافت.

خودروسازان سال جدید را با افت تولید شروع کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، تولید انواع خودرو در کشور طی فروردین امسال به 24  هزار و 922 دستگاه رسید که در مقایسه با فروردین سال گذشته 42.7  درصد افت داشته است.

    فروردین امسال تولید سواری در کشور معادل 23 هزار و 264 دستگاه بود که در مقایسه با فروردین 97 افت 43.7 درصدی را تجربه کرده است. تولید ون در فروردین امسال تنها 4 دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد کاهش داشته است.

    طی نخستین ماه امسال هزار و 573 دستگاه وانت در کشور تولید شد که نسبت به فروردین سال قبل 18.3 درصد افت داشته است. تولید مینی‌بوس و میدل باس نیز معادل 14 دستگاه بود که در مقایسه با فروردین 98 با کاهش 75.9 درصدی همراه بوده است. در عین حال اولین طی فروردین امسال تولید اتوبوس  با رشد 512.5  درصدی به 49 دستگاه رسید و تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز معادل 18 دستگاه بود که نسبت به فروردین 98 افت 89.3 درصد را داشته است.

    * افت 30 درصدی تولید ایران خودرو

    در مورد تولید گروه صنعتی ایران خودرو طی فروردین امسال باید به افت 29.4 درصدی اشاره کنیم به طوری که در این ماه 15 هزار و 109 دستگاه انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی به تولید رسیده است. ایران خودرو طی فروردین 14 هزار و 924 دستگاه سواری تولید کرد که نسبت به فروردین سال گذشته 30 درصد افت داشته است.

    در عین حال، طی فروردین امسال 185 دستگاه وانت توسط گروه ایران خودرو به تولید رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 22 برابر بوده است.

    ایران خودرو در فروردین امسال هیچ تولیدی در زمینه ون، مینی بوس و میدل باس، اتوبوس، کامیونت،کامیون و کشنده نداشته است.

    * کاهش 60 درصدی تولید سایپا

    در مورد تولید گروه صنعتی سایپا در فروردین امسال نیز باید به افت 56.7 درصدی تولید انواع خودرو اشاره کنیم به طوری که در این ماه فقط 9 هزار و  119 دستگاه انواع خودرو توسط این خودروساز به تولید رسیده است.

    طی اولین ماه امسال 7 هزار و 899 دستگاه سواری توسط گروه سایپا تولید شد که نسبت به فروردین سال گذشته 59.4 درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدت تولید وانت توسط گروه سایپا با افت23.6 درصدی به هزار و 220 دستگاه رسید.

    سایپا فروردین امسال هیچ تولیدی در زمینه ون، مینی بوس و میدل باس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده نداشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو