فونیکسریمکسبهتام

۳۲ هزار فضای پارک حاشیه ای هوشمند در تهران

عصر خودرو- معاون فنی و مهندسی ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۲ هزار فضای پارک حاشیه‌ای در پایتخت هوشمندسازی شده است، گفت: شهروندان برای استفاده از این جای پارک ها باید اطلاعات خودروی خود را در سامانه تهران وارد کنند.

۳۲ هزار فضای پارک حاشیه ای هوشمند در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وحید سرلک گفت: پارک حاشیه‌ای اتفاق جدیدی نیست و پیش از این توسط پارکبان و پارکومتر کنترل می‌شد اما روش مدیریت پارک حاشیه‌ای تغییر کرده و هوشمند شده است.

    وی ادامه داد: ساماندهی پارک حاشیه‌ای به صورت هوشمند در منطقه 2 تهران مدت‌هاست اجرایی شده و حالا پس از احصای مشکلات و برطرف کردن آن‌ها می خواهیم در چهار منطقه دیگر این طرح را اجرایی کنیم.

    به گفته سرلک، شهروندان برای استفاده از فضای پارک هوشمند باید یک مرتبه اطلاعات خودروی خود را در سامانه تهران من ثبت کنند.

    وی با بیان اینکه مدت توقف در این طرح توسط خودروهای هوشمند که دوربین دارند محاسبه شده و برای شهروندان پیامک می‌شود، گفت: اگر حساب شهروندی افراد شارژ نباشد این مبلغ به عنوان عوارض در حساب کاربری آن‌ها ثبت می‌شود اما این افراد جریمه نمی‌شوند.

    سرلک افزود: البته اگر شهروندان در محل‌های غیرمجاز همچون ایستگاه اتوبوس، محل‌های توقف ممنوع و در مسیر عابر پیاده توقف کنند حتما توسط پلیس جریمه می‌شوند.

    معاون فنی و مهندسی ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تا هشت ماه آینده این طرح در چهار منطقه 6، 7، 11 و 12 اجرایی می‌شود، گفت: ‌البته اجرای این طرح فازبندی شده است به گونه‌ای که تا اواخر خردادماه 10 هزار جای پارک در منطقه 6 و به همین ترتیب بعد از آن در منطقه 7 و پس از آن در مناطق دیگر اجرایی می‌شود.

    سرلک همچنین با بیان اینکه این طرح در معابر اصلی و معابری که درصد کاربری تجاری آن بیشتر باشد اجرا می‌شود، گفت: پارک حاشیه‌ای، محل پارک کوتاه‌مدت است و افراد نمی‌توانند از صبح تا شب کنار خیابان خودروی خود را پارک کنند و در این طرح این فضاها که به صورت اختصاصی توسط افراد اشغال می‌شود نیز ساماندهی می‌شود، چرا که بعضا دیده شده یا افراد خودرویشان را برای مدت طولانی در یک فضا پارک می‌کنند و یا اگر خودرو ندارند جلوی خانه یا مغازه‌شان را می‌بندند اما دقت داشته باشید که فضای خیابان متعلق به همه مردم شهر است.

    وی در مورد ابزارهای نظارتی نیز با تأکید بر اینکه این طرح با همکاری پلیس راهور اجرایی می‌شود، گفت: دوربین‌های کنترلی نیز بر حسن اجرای این طرح نظارت می‌کنند.

    سرلک در خصوص ترخیص موتورسیکلت‌ها نیز گفت: اخیرا حدود 4500 موتورسیکلت توقیفی که حدود 10 الی 15 سال در پارکینگ‌های معاونت حمل و نقل مانده بود، تحویل پلیس راهور شد تا نسبت به تعیین تکلیف این موتورسیکلت‌ها اقدام شود.

    وی افزود: این موتورها از پارکینگ معاونت حمل و نقل به پارکینگ پلیس منتقل شد تا از طریق اقدامات قضایی تعیین تکلیف شوند اما فعلا این موتورها ترخیص نشده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو