فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های مسافری:

خبری از وام ۲ میلیونی راننده های جاده ها نیست

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های مسافری کشور با بیان اینکه هنوز تسهیلات ۲ میلیون تومانی به راننده های برون شهری اختصاص نیافته است، گفت: شهرداری همکاری بابت مهلت دهی در پرداخت اجاره غرفه ها در پایانه‌های مسافری ندارد.

خبری از وام ۲ میلیونی راننده های جاده ها نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، احمدرضا عامری درباره آخرین وضعیت تسهیلات حمایتی از رانندگان ناوگان عمومی مسافری برون شهری در دوران شیوع کرونا بیان کرد: هیچ خبری از این تسهیلات حمایتی نیست، پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم ولی تاکنون خبری نشده است.

    وی ادامه داد: پیش از این مقرر بود به راننده ها ناوگان عمومی مسافری برون شهری تسهیلات 20 میلیون ریالی پرداخت شود ضمن آنکه تسهیلاتی به شرکت‌های حمل و نقلی مسافری پرداخت شود به هر حال این راننده ها و شرکت ها در دوران شیوع کرونا با مشکلات زیادی مواجه هستند، تقاضای دولت کاهش سفرهای مردم است ضمن آنکه به هرحال مالکان ناوگان اقساطی دارند که باید پرداخت شود.

    * کاهش شدید درآمد شرکت های مسافری/امکان پرداخت حقوق نیست

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های مسافری کشور گفت: در همین دوران شیوع کرونا، درآمد شرکت مسافری تعاونی که تا 70 میلیون تومان حقوق می داد، به 5 میلیون تومان رسیده است و در حال حاضر امکان پرداخت حقوق پرسنل خود هم ندارد.

    عامری یادآور شد: شرایط ناوگان اتوبوسرانی پیش از کرونا هم مناسب نبود اما در دوران شیوع کرونا بسیار بدتر شده است.

    * بانک‌ها در مهلت دهی بابت پرداخت اقساط ناوگان همکاری نمی‌کنند

    عامری اظهار داشت: درخواست داده بودیم که به دلیل نبود تقاضای سفر و توقف اغلب ناوگان عمومی مسافری برون‌شهری، حداقل مهلتی بابت پرداخت اقساط ناوگان ارائه شود، اما بانک‌ها هیچ مهلت دهی درباره اقساط ناوگان ندارند و بخش های بالادستی هم تصمیم درستی در این باره اخذ نکرده اند.

    * شهرداری مهلت دهی در پرداخت در اجاره غرفه ها ندارد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های مسافری کشور گفت: از سوی دیگر تقاضا داده بودیم با توجه به کاهش شدید درآمدها و نبود سفر، شهرداری ها در دریافت اجاره غرفه ها و شرکت ها در پایانه‌های مسافری همکاری کنند اما هیچ کاری انجام نمی‌شود و ضرورت دارد نهاد بالادستی تصمیم کلانی در این‌باره داشته باشد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا بابت رفع مشکلات تان سراغ مقامات مسئول وزارت راه و شهرسازی رفته‌اید؟ گفت: در دوران شیوع کرونا که برگزاری جلسات کاهش یافته است، بنابراین تقاضاهای خود را مکتوب و به صورت نامه فرستاده ایم ولی هنوز جوابی نگرفته ایم.

    * تامین محلول ضدعفونی ناوگان بر عهده مالکان و شرکت ها است

    عامری در پاسخ به این سوال که در حوزه ضد عفونی ناوگان چه فعالیت هایی انجام می شود؟ گفت: ما تلاش کرده ایم وظایفی را که بر عهده داریم انجام دهیم در این شرایط کاهش تقاضای سفر و با وجود کم شدن درآمدها، باز ضدعفونی ها انجام می‌شود و شرکت‌های تعاونی و مالکان اتوبوس با هزینه خود نسبت به تهیه محلول ضدعفونی و ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس ها اقدام می کنند اما در این حوزه هم هیچ خبری از حمایت ها و تسهیلات دولت نیست.

    به گزارش فارس پیش از این وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود: بسته حمایتی 8 هزار میلیارد تومانی برای حمایت از شرکت های حمل و نقلی در چهار مدل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی و همچنین رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری برون شهری در نظر گرفته شده است.

    به گفته محمد اسلامی این تسهیلات مشمول کسب و کارهایی می شود که در شرایط شیوع کرونا با وجود مشکلات اقتصادی، پرسنل خود را تعدیل نکرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو