فونیکسریمکسبهتام

بازار خودروهای پورشه هم کساد شد!

عصر خودرو- شرکت خودروسازی پورشه آلمان از کاهش ۵ درصدی میزان فروش خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داد.

بازار خودروهای پورشه هم کساد شد!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی پورشه آلمان که یکی از بزرگترین و موفق ترین زیر مجموعه‌های فولکس واگن به شمار می‌رود، به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرده است که میزان فروش آن در سه ماهه نخست سال 2020 میلادی 53 هزار و 125 دستگاه خودرو بوده که تحت تاثیر شیوع و همه گیری ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 5 درصدی رو به رو شده است.

    این شرکت بر این باور است که اعلام قرنطینه، تعطیلی کارخانه ها، فروشگاه ها و نمایشگاه های خودرو و اعمال محدودیت های سختگیرانه از سوی دولت کشورهای مختلف در بحران کرونا موجب شده است که میزان فروش خودروهای لوکس و اسپرت آن نسبت به سه ماهه منتهی به مارس سال 2019 کاهش قابل توجهی را تجربه کنند.

    طبق گزارش وب سایت retailnews، در این میان خودروی شاسی بلند پورشه کاین همچنان محبوب ترین و پرطرفدارترین خودروی این برند آلمانی به شمار می‌رود که توانسته است در نخستین فصل سال جاری میلادی 18 هزار و 417 دستگاه خودرو در بازارهای جهانی به فروش برساند.

    بعد از آن خودروی شاسی بلند پورشه ماکان توانسته در همین بازه زمانی با فروش 15 هزار و 547 دستگاه در رتبه دوم و پورشه 911 نیز با فروش 8 هزار و 482 دستگاه در رتبه سوم پرفروش‌ترین خودروهای این شرکت جای بگیرند.

    از جمله بهترین بازارهای فروش خودروهای پورشه در این بازه زمانی می‌توان به چین و ایالات متحده آمریکا اشاره کرد که طبق اعلام این شرکت میزان فروش خودروهای پورشه در 3 ماهه منتهی به مارس 2020 میلادی در چین 14 هزار و 198 دستگاه بوده که البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 17 درصد کاهش روبرو شده است و میزان فروش آن در بازار ایالات متحده نیز 11 1994 دستگاه بوده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش را تجربه کرده است.

    بهترین بازار های فروش خودرو که نسبت به سایر بازارهای جهانی کاهش کمتری را در این بازه زمانی تجربه کرده اند، می‌توان به بازارهای خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 8 درصد کاهش را تجربه کرده اند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو