فونیکسریمکسبهتام

معاون راهداری استان مازندران خبر داد:

پیگیری وام کم بهره برای کامیون‌داران + جزئیات

عصر خودرو- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اعلام کرد: در ماه‌های اسفند و فروردین با وجود شیوع ویروس کرونا از نظر توناژ و بارنامه در جابجایی کالاهای اساسی با رشد نسبت به سال قبل مواجه بودیم و ضمن در نظر گرفتن مشوق‌های مختلف از جمله حواله لاستیک تشویقی، در حال پیگیری برای وام کم بهره برای کامیون داران حامل کالاهای اساسی این هستیم.

پیگیری وام کم بهره برای کامیون‌داران + جزئیات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علی نصیری اظهار کرد: طی اسفند و فروردین ماه گذشته 37 هزار و 157 فقره بارنامه برای کامیون داران حامل کالای اساسی صادر شد که بیش از 715 هزار تن کالا را جابجا کردند که از نظر صدور بارنامه 8.1 و از نظر توناژ 6.1 درصد رشد را نسبت به بازه زمانی سال گذشته تجربه کردند.

    وی افزود: تعداد کل ناوگان باری استان در این مدت 15 هزار و 196 دستگاه و همه رانندگان بخش باری استان 17 هزار و 344 نفر بودند که از بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدون کنار در این مقطع زمانی کالاهای اساسی را به مقاصد مختلف به ویژه استان‌های تهران و البرز جابجا می‌کردند.

    معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با بیان اینکه عمده کالاهای اساسی جابجا شده در این بازه زمانی شامل گندم، جو، ذرت، روغن، شکر و سویا بود، گفت: برای رانندگان از طریق مکاتباتی که با وزارت صنعت، معدن، تجارت و دانشگاه علوم پزشکی داشتیم، بسته‌های حمایتی پزشکی پیش بینی کردیم و بنادر مذکور نیز دستگاه‌هایی برای پمپاژ و ضدعفونی معابر و سطوح تماس خریداری کردند و توانستیم همه پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنیم.

    نصیری گفت: برای رانندگان بخش مسافری استان وام پنج میلیون تومانی کم بهره در نظر گرفته‌ایم که تا کنون بیش از 150 نفر از آنها این تسهیلات را دریافت کردند و برای کامیون داران حامل کالای اساسی نیز به دنبال این تسهیلات هستیم اما آنها معتقدند که باید مبلغ این تسهیلات افزایش یابد که خوشبختانه استاندار نیز در این راستا با ما همکاری می‌کند و در حال هماهنگی با بانک‌های عامل هستیم.

    یکی دیگر از مشوق‌هایی که برای رانندگان حامل کالاهای اساسی در نظر گرفته ایم، حواله لاستیک تشویقی است که به ازای هر پنج بارنامه در مسیرهای تایید شده یک جفت لاستیک به رانندگان داده می‌شود. همچنین برای جابجایی کالاهای اساسی در مسیرهای پرترافیک‌تر و دورتر که رانندگان اقبال چندانی به آن ندارند نیز یک جفت حواله لاستیک تشویقی در نظر گرفته‌ایم که به رانندگان حامل کالای اساسی در این مسیرها داده می‌شود.

    وی اعلام کرد: سوخت تشویقی نیز یکی دیگر از برنامه‌های حمایتی برای کامیون داران حامل کالاهای اساسی است اما این مسئله در سطح ملی تصمیم گیری شده و اجرایی می‌شود. البته رانندگانی که نسبت به دریافت نکردن این سهمیه به اندازه پیمایش‌شان اعتراض دارند می‌توانند به ما مراجعه کنند و عمده مشکلات آنها را تا کنون در این زمینه حل کرده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو